2 Hooglanders actief bij Nederlands Kampioenschap in Nijmegen

Zaterdag 9 mei was het dan zover, met Luuk en Rik naar de NJK voor B-licenties in Nijmegen. Voor de jongens was het vroeg op pad, vertrek om 8.00 uur bij de Neng vandaan.
Na de aankomst om 9.00 uur in Nijmegen konden Luuk en Rik nog samen goed inspelen op 1 van de 44 tafels die opgesteld stonden in de zaal.
Rik begon aan zijn eerste wedstrijd tegen een verwachte top tien speler van het toernooi David Dijkhoff. Rik kon niet goed in zijn spel komen en David wist dan ook alle ballen goed te retourneren, wat Rik ook probeerde David was duidelijk te sterk. De daarop volgende wedstrijden in de poule tegen Paul Verhaard (ODT) en Jelle Haagen (Kluis) gingen helaas voor Rik ook verloren. In de troostronde mocht Rik aantreden tegen Melvin Hoogeboom (Kluis). Dit werd een spannende wedstrijd, maar hoe goed Rik ook zijn best deed en goede rally’s speelde trok ook bij deze wedstrijd Rik aan het kortste eind. Helaas Rik al snel uitgeschakeld in het toernooi.
Luuk mocht beginnen tegen Jelle Schoenmakers (ODT), Luuk zat nog niet in zijn optimale spel en liet zich te makkelijk in de verdediging drukken, waardoor Jelle vrije ruimtes op tafel kreeg en hier dankbaar gebruik van maakte. Luuk verloor deze wedstrijd met 3-0. De wedstrijd tegen Matthijs van Beek (HBC) ging al beter, Luuk bleef meer bij de tafel en kon zelf druk zetten bij zijn tegenstander. Ondanks het coachen van Wim (TTVN team coach van Luuk) werd het toch een 3-1 nederlaag voor Luuk. De laatste poule wedstrijd van Luuk was tegen Patrick Roest (Hilversum). Hier was Luuk op zijn best en speelde een hele goede wedstrijd met een spannend slot. Luuk verloor helaas met 11-9 in de vijfde game. Luuk ging verder in de troostronde tegen Wessel van ’t Walderveen (VVV). In deze wedstrijd wist Luuk de ballen goed te raken en bleef goed bij tafel spelen met een 3-1 overwinning ging Luuk door naar de derde ronde van het troosttoernooi, waar Luuk tegen Tom Kasperski (Sittard) mocht spelen. Door het goede spel van Luuk wist hij al snel uit te lopen naar 2-0. De derde game werd zeer spannend en kon beide kanten op gaan. Door een slimme service en goede plaatsing in de laatste rally’s ging deze game ook naar Luuk (3-0). De kwartfinale stond Paul Verhaard (ODT) op Luuk te wachten. Dit was een lastige tegenstander voor Luuk want alles wat Luuk ook probeerde werd teruggebracht door Paul. In de tweede en derde game ging Luuk meer spreiden over de hele tafel heen waardoor er meer grip op de wedstrijd kwam voor Luuk. Helaas mocht dit niet genoeg zijn en werd de wedstrijd met 3-1 verloren.

Moe maar voldaan gingen we om 18.00 uur huiswaarts. Alle ouders, en overige toeschouwers bedankt voor jullie aanwezigheid. Ook alle coaches bedankt Rik, Wim (TTVN) en René.