4 Hooglanders achter de tafel in Nijmegen

Afgelopen weekend werd in Nijmegen het jaarlijkse ranglijsttoernooi gehouden. Op de zaterdag was het C/D toernooi met hierbij 3 Hooglanders achter de tafel. Samen met 6 Over ’t Netters zorgde dit voor een prima delegatie uit Amersfoort.

Rik speelde bij de junioren, hij deed dit goed. Hij speelde in een zeskamp, en won 4 wedstrijden. De Edenaar Daniel de Bond was te sterk voor Rik: uiteindelijk eindigde Rik op de tweede plaats. Wel in het hoofdtoernooi dus dat is een prima prestatie. In de eerste ronde van het hoofdtoernooi speelde Rik tegen Elroy Pijnenburg van Almeerspin. Elroy was duidelijk veel feller als Rik, en dat zorgde voor een afgetekende nederlaag voor Rik.  De beste 26 was het eindstation voor Rik.

Jair speelde bij de kadetten en hij had een stroeve start. Zijn bewegingstempo was te laag en de eerste 3 tegenstanders wisten daar goed gebruik van te maken. Na 3 nederlagen  kwam Jair beter in zijn spel en won hij de volgende 2 wedstrijden. Later vertelde hij hierover: “je mag toch niet met 11-0 winnen dus ik heb maar een keer fout geserveerd en een harde klap geslagen om hem een punt te geven!” Nou Jair, wel heel sportief hoor maar je mag best met 11-0 winnen!

Ook Niels speelde bij de kadetten en hij won al zijn wedstrijden in zijn meerkamp! Zijn laatste wedstrijd tegen Tim Bosman (VVV) liet Niels zien hoe hij ook mentaal gegroeid is: in de vijfde game stond hij nog met 10-6 achter, maar hij sleepte  de wedstrijd er alsnog uit: grote klasse! In het hoofdtoernooi was de tegenstander net een maatje te groot: de beste 31 was zijn eindstation. Al met al een goede dag voor de Hooglanders, met een Amersfoorts succes tot slot: Nina Dijkman van Over ’t Net won het toernooi en dus haar B licentie bij de pupillen!

Op de zondag werd het B toernooi gespeeld. Luuk had zich in eerste instantie niet opgegeven voor het kadettentoernooi maar met dank aan de toernooiorganisatie kon hij op het laatste moment nog worden toegevoegd aan de indeling. Hij kwam hierdoor wel in een sterke poule terecht, met o.a. de hoogst geplaatste speler. Tegen de twee sterkere spelers duurde het steeds even voor Luuk aan het niveau gewend was en deze wedstrijden gingen dan ook in 3 games verloren. Tegen de andere twee was het meer een gelijkopgaande strijd, maar omdat Luuk mentaal sterker was kon hij beide wedstrijden naar zich toe trekken. Hiermee werd hij derde van de vijf, net niet genoeg om door te gaan naar het hoofdtoernooi. Zoals gebruikelijk moet er dan lang gewacht worden voordat de afvalrondes beginnen. Luuk moest tegen een goede bekende, Manuel van SVE, en het werd een zeer gelijkopgaande strijd, waarbij Luuk wel dominant was maar niet duidelijk het verschil kon maken. Het bleek moeilijk om dicht bij de tafel te blijven, maar om te winnen was dit wel noodzakelijk. Uiteindelijk trok Luuk met 11-9 in de vijfde game aan het langste eind. Na nog een ronde te hebben gewonnen werd de halve finale het eindstation voor Luuk, hoewel hij in de derde game nog wel een 7-2 achterstand om wist te buigen naar game-winst.

Alle coaches en chauffeurs weer enorm bedankt voor dit sportieve weekend!