4 Hooglanders in Aalsmeer

In Aalsmeer werd op 14 juni het laatste grote landelijke toernooi van dit seizoen gespeeld. Spelers die gedurende het jaar punten hadden behaald bij de ranglijsttoernooien mochten nu nog 1x hun progressie laten zien. Verder mochten de clubs ook zelf nog spelers voordragen. De uiteindelijke winnaar in iedere leeftijdscategorie zou een B licentie krijgen, maar voor onze spelers was het doel vooral goed spelen en veel leren.

Voor Hoogland kwamen Rik van Es, Sebastiaan Jans, Jair Louhenapessy en Boas Kalf in actie. De reis verliep niet heel erg soepel:  wat vertraging door een speler die zich had verslapen en een flinke file op de snelweg. Uiteindelijk gelukkig nog wel op tijd om mee te doen, het inspelen zat er niet echt in. Rik en Sebastiaan speelden bij de junioren en deden dat niet onverdienstelijk: regelmatig stond er een landelijke speler tegenover hen aan tafel. Rik eindigde op de tweede plaats in zijn poule, Sebastiaan werd derde.  Beiden mochten door naar het vervolgtoernooi. Sebastiaan moest toen tegen een landelijke speler van ATC, hij speelde goed maar de tegenstander was een maatje te groot. Rik moest in de vervolgronde tegen een landelijk B speler: het was een grillige wedstrijd waarbij Rik uiteindelijk zijn tegenstander moest feliciteren. Boas en Jair speelden bij de kadetten en zij werden beide derde in hun poule. Ook zij dus door naar het vervolgtoernooi. Boas verloor zijn wedstrijd met 1-3: zijn tegenstander had een goede tactiek gevonden om Boas te bespelen. Jair moest tegen Tobias Kers (SVE), het werden 3 krappe games maar wel in het nadeel van Jair.

Al met al een goede dag, alle spelers van Hoogland in de vervolgronde dus weer veel ervaringen rijker. Rond 17.00 uur weer op weg naar huis, dank voor alle coaches die hierbij betrokken waren.