Anouk plaatst zich bij de beste 12 speelsters van Nederland!

Op zaterdag 6 december was het voor Anouk de dag van de kwartfinale Nationale Jeugdmeerkampen in Almere. In het topsportcentrum werd dit toernooi in twee prachtige zalen afgewerkt: een waar genot om dit te zien. Samen met de Over ’t Net-speelsters Maartje en Tessa werd vol goede moed afgereisd naar Almere. Iedere speelster had een eigen coach, fijn voor iedereen en zeker ook noodzaak omdat de dames in twee verschillende zalen speelden. Inspelen in zo’n grote zaal, hieronder zie je dat dat best kan, onze Hooglandse Anouk staat de kruisen op de eerste tafel!

20141206_094308Anouk was de kleinste van dit drietal en zij speelde (met coach Juliet) bij de welpen. In deze categorie is het zorgelijk om te zien dat er maar zo weinig jonge meisjes deelnemen. Gelukkig trok Anouk zich hier niets van aan, er werd nog wat veranderd in de poules en daarna kon de strijd beginnen. . De eerste wedstrijd moest Anouk tegen een bekende: ook vorige week had ze bij de afdelingsontmoeting  tegen Lynn Schijven gespeeld. Toen won Anouk in een spannende 5 gamer, nu won Anouk prima met 3-0. Het was natuurlijk ook wel fijn om met zo’n wedstrijd te beginnen: zo gaat de ergste spanning er een beetje af. Tegen de A welpen Liecke Greven en Anna Peters had Anouk niet veel in te brengen: dit werden duidelijke 3-0 nederlagen.

Maar Anouk gaf de moed niet op: met mooie aanvalsslagen won ze haar vierde wedstrijd met 3-0.  Het was al wel duidelijk dat Anouk bij de eerste vier zou eindigen, maar om haar goed geconcentreerd te laten spelen hebben we dat maar niet verteld. De laatste wedstrijd tegen Ilse van Es (TOGB) was een ware thriller: Anouk won met 11-7 in de vijfde game.
Hierdoor eindigde ze op de derde plaats en dat betekent een plek in de finale bij de beste twaalf meisjes van Nederland!
Een geweldige prestatie van deze kleine kanjer: in het weekend van 6 en 7 juni zal zij Hoogland vertegenwoordigen met alle toppers uit heel Nederland! Wij zijn trots op haar.

Ook Maartje en Tessa deden het prima die dag: beiden wonnen twee wedstrijden. Dat was helaas niet genoeg voor de volgende ronde..
Al met al weer een leerzame en mooie dag, coaches en supporters bedankt.

20141206_142531