Competitie uitslagen jeugd

Gisteren werden door de hele regio de eerste competitiewedstrijden van het voorjaarsseizoen gespeeld. Onze teams vlogen uit naar Almere, Soest en Kockengen.

Het eerste team met Rik, Nick en Niels speelde onder begeleiding van Mark de eerste wedstrijd tegen WIK 1 in Kockengen. Ondank de naam van WIK (winnen in Kockengen) wisten beide teams niet tot winst te komen. Aan het einde van de dag konden de teams elkaar feliciteren met het 5-5 gelijkspel. Voor Hoogland enigszins teleurstellend gezien de 4-1 voorsprong eerder in de wedstrijd. Rik wist twee wedstrijden te winnen, Nick en Niels wonnen beide 1 partij en Rik en Nick wonnen de dubbel. Volgens captain Rik van Es is er niet uitgehaald wat er in zat.

Team 2 speelde met Joep, Jair en Sebastiaan de eerste wedstrijd tegen Shot 2 uit Soest. Ondanks de goede tegenstand en het bij vlagen goede spel van de Shot spelers kwamen ze niet tot winst. Dit resulteerde in een 10-0 uitslag in het voordeel van de Hooglanders. Coach Koen kan weinig anders dan tevreden zijn.

Team 3 speelde op de tafel naast team 2 tegen het sterkere Shot 1. Het was duidelijk te merken dat het in de 2e klasse toch allemaal net iets sneller gaat dan in de 3e. Het was voor Peter, Donald en Rody een zware middag waarin wel een aantal 5setters werden gespeeld. Peter wist uiteindelijk de eer te redden door in de 5e game te winnen van Jesse Uiterwijk. Hij maakte het nog wel even spannend door na een 10-6 voorsprong in de 5e game te laten terugkomen naar 10-10. Het was een zware maar leerzame middag voor de jongens van team 3, met als een resultaat een 9-1 nederlaag.

Team 4 speelde met Sven, Rogier en Mees ook tegen WIK.De eerste drie wedstrijden werden gewonnen. Het leek nog even spannend te worden met een 3-2 tussenstand nadat WIK de dubbel en de daaropvolgende wedstrijd wisten te winnen. Gelukkig wist team 4 zich te herpakken en de volgende vijf wedstrijden werden beslist in het voordeel van de Hooglanders. Een mooi 8-2 resultaat.

Team 5 speelde met Ewout, Bas en Sem tegen ATC Almere. Punt voor punt werd binnen gehaald door de Hooglanders. De eerste negen wedstrijden werden gewonnen. Met een 9-0 voorsprong speelde Bas zijn laatste wedstrijd die werd gewonnen door Almere. Erg sportief 😉

De meeste teams zijn goed uit de startblokken gekomen. Voor andere teams lijkt het een wat zwaarder seizoen te gaan worden. Volgende week spelen we de eerste thuiswedstrijd is de Bieshaar.