De Marke uit Vathorst wint Hooglands tafeltennistoernooi

Op donderdag 23 oktober 2014 DSCF9053 DSCF9060 DSCF9062 DSCF9071DSCF9103werd voor de 7e keer het Masco Herfsttoernooi gehouden, het tafeltenniskampioenschap voor basisschoolscholieren. Het toernooi vond plaats in Sportzaal De Bieshaar, sinds kort weer de wedstrijdlocatie van Tafeltennis Hoogland. Er deden ruim 70 kinderen van 18 basisscholen aan mee en de scholenprijs is dit jaar gegaan naar De Marke uit Vathorst.

’s Ochtends streden de kinderen van groep 4, 5 en 6 om de prijzen. In groep 4 wist Olaf Seinen van de St. Josephschool bijna al zijn wedstrijden te winnen en won de 1e prijs. Jorna Kemker, Nils Teepe en Romy van de Kieft eindigden gelijk op de 2e plaats. Na het tellen van de onderlinge games en punten eindigde Jorna als 2e , Nils als 3e en Romy als 4e. Jorna en Romy werden ook 1e en 2e in de meidenklasse.

In groep 5 wist Lucas Strijker van De Bieshaar alle wedstrijden te winnen en werd daarmee 1e. Pepijn Peters en Bauke Takken, beiden van De Marke werden resp. 2e en 3e. Elise Smoorenburg werd 1e bij de meiden, gevolgd door Floreana Tadayon.

Tim Kruis van De Marke won al zijn 10 wedstrijden in de 11kamp van groep 6. Tweede werd Mats van Leeuwen van de Joost van den Vondelschool. Kay van Kolfschoten van De Marke werd 3e. De eerste twee meidenprijzen gingen naar Rosa de Vos van De Marke en Anniko Teepe van De Langenoord.

Na de lunch kwamen groep 7 en 8 in actie. Jeugdlid Mees Noortman (De Biezen) won net als de voorgaande twee jaren in zijn groep. Deze keer verslag hij Matthan Kuiper van De Horizon in de finale. Berk Weusten legde beslag op de derde plaats. De meidenfinale werd gewonnen door Anneli Simonse van de Weesboom, die Donna Goudt (Dubbelster) versloeg.

Er waren 21 jongens en meiden die streden om de prijzen in groep 8. Uiteindelijk bleek Daniel Yang van De Weesboom de sterkste. Hij versloeg in de finale Kamiel Nieboer (Zevensprong) met 2-0. Beide spelers spelen bij Over ’t Net, de Amersfoortse tafeltennisvereniging.

Joris van Hes legde beslag op de derde plaats en Anne Weijers (De Marke) versloeg in een spannende meidenfinale Nina van Wegen (Kameleon) met 12-10 in de laatste game.

In totaal zijn er ruim 300 wedstrijden gespeeld. Het toernooi vond plaats in een ontspannen en sportieve sfeer. Jeugdleden van Tafeltennis Hoogland en ook van Over ’t Net hebben als vrijwilliger meegeholpen om de dag tot een succes te maken. Er waren vele ouders en een enkele leerkracht aanwezig om hun kinderen te zien spelen op een van de 11 tafels. De reacties van kinderen en begeleiding waren erg positief en lieten zien dat dit toernooi voor veel kinderen een vaste activiteit is in de herfstvakantie.

Uitslagen

Groep 4