Hooglanders actief op afdelingskampioenschappen

Met 2 auto’s, 6 spelers en 4 coaches vertrokken we zaterdag 11 januari naar Hilversum.

Voor Nick was dit zijn rentree in het afdelingsgeweld: hij heeft het tafeltennissen weer opgepakt en gebruikte dit toernooi om zijn snelle reflexen weer te trainen. Luuk en Rik waren ingedeeld in de hoogste ratingklasse, waar voornamelijk landelijke spelers in uit kwamen.

Luuk speelde in zijn poule tegen de latere afdelingskampioen: hij verloor nipt in 5 games maar liet zien dat hij goed kan tafeltennissen! Bij zijn leeftijdsklasse werd hij tweede in zijn poule: hij verloor van de lastige noppenspeler Thijs Beentjes van Rega. Luuk dubbelde met Tim van der Leeden van SVE: een prima partij tegen oud Hooglander Rob Seldenrijk (oud 3e divisie speler)  en Patrick Nieuwendijk van TTVN, maar helaas net geen winst.

Ook Rik had het zwaar in zijn poule:  hij wist nog wel 1 game te winnen van Mees van de Meer (landelijk A bij SVE) maar moest Mees toch feliciteren. De tweede wedstrijd in deze poule verloor hij net met 2 punten verschil in de vijfde game.

2014-01-11 12.15.46

In zijn juniorenpoule verloor Rik van Rob Seldenrijk en won hij van Elroy Pijnenbrug (Almeerspin), helaas dus wel uitgeschakeld. Rik dubbelde met Joep, 1x winst en 1x verlies.

Nick stond zoals altijd weer zeer gemotiveerd achter te tafel. Dit leverde hem in de middag twee mooie overwinningen op tegen Aakanksh Singh (TTV Hilversum) en Cynthia Lems (Rega). Hierdoor moest hij uitvechten met de lastige noppenspeler Jeroen Deckers wie de nummer 1 uit de poule zou worden. Jammer genoeg was Nick niet opgewassen tegen het aanvallende noppenspel. Maar gezien zijn niveau van deze dag biedt dit hoop voor de competitie.

Joep speelde in de jeugd 3 klasse, in deze poule kon hij niet tot winst komen. In de junioren 2 klasse won hij van Jelle Mulder (Hilversum), maar kwam hij toch zijn poule niet door.

Niels speelde een goede partij in de kadetten klasse tegen een landelijk A speler van formaat: Patrick Nieuwendijk (TTVN).  Over zijn andere 2 partijen in deze poule was hij niet zo tevreden: deze werden verloren. In de middag speelde de als 4e geplaatste Niels alsof hij niks te verliezen had tegen 3 waardige tegenstanders en met succes! Hij wist twee wedstrijden te winnen met zijn harde forehand ballen.

Sebastiaan speelde ongelooflijk veel 5 games, in de jeugdklasse verloor hij 2x met 2 punten verschil in de vijfde van Stijn Zijtregtop (HTTC) en Jonah  Melgers (Rega). Hij won in een spannende wedstrijd van Daphne tollenaar (ZTTV).

In zijn kadetten poule moest Sebastiaan tegen Tim van der Leeden: hij won de eerste game verrassend maar toen was de koek wel op. Ook zijn andere twee wedstrijden wist hij niet te winnen.

Geen finaleplekken dus voor de Hooglanders, maar wel veel gespeeld en veel mooie wedstrijden gezien.

Ouders bedankt voor het rijden en supporteren. Juliet, KoenMark en Rogier bedankt voor het coachen.

Op naar de volgende AK dag: 18 januari voor Evan, Dennis en Rik.