Hooglanders bereiden zich goed voor op de competitie.

Op zaterdag 6 september zijn de Open Utrechtse kampioenschappen gehouden bij SVE. Op dit toernooi spelen jeugd en senioren van gelijk niveau tegen elkaar (zie ook de foto van Joep met zijn tegenstander). De Amersfoortse verenigingen Over ’t Net en Hoogland waren goed vertegenwoordigd op dit toernooi. Hoogland deed met 4 jeugdspelers en 2 senioren mee.

Rik, Luuk, Koen en Rogier speelden in de B klasse, Joep en Sebastiaan in de C klasse. Joep wist in zijn poule 4 van de 6 wedstrijden te winnen, dit was voldoende om 2de te worden in zijn poule en door te gaan naar de volgende ronde. In de vervolg ronde kwam Joep uit tegen René (sr. Over ’t Net), dit was een spannende wedstrijd welke voor Joep niet goed afliep. Joep was na deze wedstrijd uitgeschakeld. Sebastiaan zat bij Joep in de poule en hij wist 5 van de 6 wedstrijden te winnen. Dit was ruim voldoende om verder te gaan naar de volgende ronde. Deze ronde kwam Sebastiaan met een 3-0 zege gemakkelijk door dit gaf moed voor de kwartfinale. Deze zwaar bevochten wedstrijd wist Sebastiaan helaas niet te winnen en verloor hij met 3-2. Luuk wist 3 van de 5 wedstrijden te winnen en met goed spel moest hij de andere 2 wedstrijden aan zijn tegenstander laten. Luuk was wel een ronde verder, in deze ronde was Luuk zichtbaar vermoeid en kon niet meer zijn beste spel laten zien tegen een sterkere tegenstander. Luuk verloor deze wedstrijd dan ook met 3-0. Rik wist in zijn poule maar 1 wedstrijd te winnen. Dit deed Rik met overtuiging en won met 3-0 van Rogier. Dit was niet voldoende om verder te komen.

Senior Koen won 2 wedstrijden in de B klasse, niet voldoende om door te gaan naar de vervolgrondes. Rogier moest al zijn tegenstanders feliciteren, een mindere generale zorgt vast voor een prima competitie!

Na een lange dag ging we allemaal moe maar voldaan om kwart over vijf naar huis. Al met al een leuk toernooi en goede voorbereiding op het wedstrijdseizoen.