Intermezzo jeugdcompetitie: ‘plezier en karakter’

De jeugdcompetitie is inmiddels vijf wedstrijden oud en dat betekent dat we alweer op de helft van het najaar-seizoen 2015 zijn. Bij gebrek aan een enthousiaste verslaggever verschijnen er helaas niet wekelijks berichten over onze hoogte- (en dieptepunten). Toch willen we jullie, onze volgers, onze leden en onze helden op de hoogte houden van ons plezier en onze prestaties. Lijkt iemand het leuk om af en toe een berichtje te schrijven? Over jezelf, je team of iedereen. Laat dit weten aan je trainer/coach of stuur het op naar de webmaster of Tafeltennis Hoogland Facebook. Schroom niet, we vinden alles leuk en in één ieder zit een schrijftalent. En wie weet is dit wel de opstap naar een sportjournalistieke carrière.

Om dan maar echt af te trappen zullen we beginnen bij Hoogland 1. Opmerkelijk: voor het eerst sinds 2009 zit er geen Van Es in het eerste. Het cijfer 1 refereert niet alleen naar team 1 maar ook naar de 1e klasse. De hoogste klasse van de afdeling en het voorportaal van de landelijke jeugdcompetitie. Daar zijn we echter nog niet, op dit moment wordt de staartpositie in de poule bezet. Positief is dat na vier nederlagen de eerste overwinning is behaald en dat het puntentotaal meer dan verdubbeld is. Ook moeten we niet vergeten te vermelden dat er gespeeld wordt met ‘karakter’. De spelers weten ongetwijfeld wat hiermee bedoeld wordt ;-). Tessa, Niels, Jona en Jaïr zijn gemotiveerd, trainen hard en maken plezier in deze allesbehalve makkelijke poule. Voorlopig nemen we genoegen met 16 punten uit vijf wedstrijden en de bijbehorende positie, maar gezien de stijgende lijn die alle spelers laten zien zal dit zeker niet de eindpositie zijn.

Hoogland 2 komt dit seizoen uit in de 3e klasse. Alle spelers pakken punten en dragen bij aan de voorlopige derde plaats. De onbetwiste kopman Peter (dubbel P) neemt het team aan de hand en ook Rody ‘de muur’ van Kuijl en Donald Hioe dragen hun steentje bij. We hopen dat als de PWS (profielwerkstuk) stress toeslaat bij dit gevreesde tafeltennis- en werkstukduo, Peter en Donald hun hoofd nog net zo koel kunnen houden als ze op dit moment doen. Tijdens de thuiswedstrijden worden ze hierin ondersteund door de bezielende coach: Vincent ‘tacticus’ Karthaus, op dit moment de man in vorm bij senioren 1. Deze jongen weet ook iets wel iets van profielwerkstukken en bijles dus ook hier zou hij als coach kunnen optreden. De vraag is of dat ook vrijwilligerswerk zal zijn? Voor dit team lijkt de koppositie op dit moment buiten beeld. Je weet het echter niet in een spannende poule waarin onze jongens zomaar van iedereen kunnen winnen.

IMG_3147

Hoogland 3 speelt na het kampioenschap van vorig jaar dit seizoen in de 4e klasse. Weer een stapje hoger en zeker niet altijd makkelijk. Er wordt ook door deze mannen hard getraind met zelfs een extra trainingssessie in de Boni door een deel van het team. Sven Bakker neemt het team op sleeptouw en onder begeleiding van Frank Kooijman (ervaren speler) weten ook Rogier, Mees en Olaf hun partijen te winnen. Op dit moment bezet team 3 de vierde plaats met vijf punten achter op de nummer uno: Hilversum. Een meer dan prima positie voor een eerste seizoen in een hogere klasse.

Ook Hoogland 4 speelt weer een treetje hoger dan vorig jaar en ook hier worden meer dan keurige resultaten geboekt. De tussenstand is een gedeelde tweede plaats in de groep met 30 punten uit zes wedstrijden. Coach Eric Capello kan weinig anders dan tevreden zijn over Bas, Ewout, Anouk en Sem. Als Eric een keertje afwezig is vangen de ouders van Bas en Anouk (Robert & Karen) de spelers op met hun kennis en kunde die ze hebben opgedaan tijdens de succesvol afgeronde cursus coachen op sociaal gedrag. In team 4 is het tafeltennis-technisch en sociaal allemaal goed voor elkaar.

Hoogland 5 bevat enkel spelers die voor het eerst in aanraking komen met de tafeltenniscompetitie en komt uit in de startersklasse. De competitie is voor Niek, Daan, David en Thom een nieuwe ervaring die net even iets anders is dan een trainingsavond. Hoe werkt dat precies met zo’n dubbel? Wedstrijdformulieren? Zelf wedstrijden tellen? Allemaal best lastig! Gelukkig went alles en we hopen dat er vooral veel plezier wordt gemaakt!