Keistrijd 2019

Hoogland pakt de kei terug.

Dinsdag 3 september 2019 werd alweer de derde keistrijd tussen Hoogland en Over’t Net gestreden volgens de formule : beide verenigingen brengen een aantal teams op de been van ongeveer gelijke sterkte. Ze strijden om de tafeltenniskei van ongeveer 10 kilo. Dit moet plaats vinden in de week voordat de nieuwe competitie begint in september en is daarom een mooie gelegenheid om te zien hoever je bent met de vorm voor het neiuwe seizoen. De eerste keer in 2017 sas Hoogland de winnaar. Vorig jaar Over’t Net. Het gaat dus gelijk op.

De eerste opgave was om voldoende teams van ongeveer gelijke sterkte bij elkaar te krijgen. Dat vergt overleg tussen beide verenigingen, gevoerd door Bas de Graaf en Nick Lorist. Uiteindelijk werden dat 7 teams: 2 teams van 3 tegen 3, 4 team van 3 tegen 2 en 1 team van 2 tegen 2, totaal 18 tegen 18 mannen en vrouwen. De totale rating van Hoogland lag 7 % hoger dan dat van Over’t Net. De teams mochten samen met hun tegenstander zelf bepalen hoeveel wedstrijden er zouden worden gepeeld.

De eerste teams waren na 2 uur klaar: zij hadden 2 games per wedstrijd afgesproken. De laatste 1 ½ uur later. Bij 5 teams, waaronder de hoogste 4 teams won Hoogland. Bij 2 teams was Over’t Net de winnaar. De totaal puntenscore bedroeg 26-22.

Voorzitter Rein Muchall mocht de Amersfoortse Kei in ontvangst nemen. Het was daarna nog lang en gezellig.