Luuk bij beste vier in troosttoernooi Nijmegen

Afgelopen weekend vond het jaarlijkse ranglijsttoernooi in Nijmegen plaats. Ook vanuit Hoogland enkele  deelnemers verspreid over deze twee dagen.
Op zondag was het B-toernooi met  Luuk en Rik:
Door het vorige C-ranglijsttoernooi te winnen was Rik erin geslaagd zijn B-licentie te halen. Het niveau bij de B-licenties bleek al snel te hoog voor Rik en alle poulewedstrijden werden duidelijk verloren. Alle tegenstanders waren sneller en vaster, waardoor Rik geen moment grip kreeg op de wedstrijden. Eenmaal in het troosttoernooi kwam hij een tegenstander tegen die hem wel de ruimte gaf om te spelen, een noppenverdediger van het type waar Rik vrij goed mee overweg kan. Na de eerste gemakkelijke game keerde echter de wedstrijd, met name omdat Rik niet doortastend genoeg was. Met een laatste krachtinspanning kon hij de vierde game nog naar zich toe trekken, maar na de 11-2 in de beslissende game zat het toernooi erop. Al met al een beetje een teleurstellende dag voor Rik.
Luuk had qua sterkte een vreemde poule geloot. Hij was als derde geplaatst maar de 4 spelers ontliepen elkaar niet veel. Luuk speelde meteen vrij goed maar kwam nooit helemaal in zijn spel omdat de tegenstanders goed varieerden. Ook geen overwinningen in de poule voor Luuk, tot zijn frustratie. In het troosttoernooi kwam hij wel goed in zijn spel en kon hij met snelle en zuiver gespeelde topspinballen van zowel de forehand als de backhand de volgende drie wedstrijden domineren en winnen. In de halve finale speelde hij misschien wel zijn beste partij, de tegenstander had met goed blokwerk echter een antwoord dat net goed genoeg was om Luuk af te stoppen. Uiteraard had Luuk graag het hoofdtoernooi gehaald, maar na de teleurstellende resultaten in de poule hield Luuk wel een goed gevoel over aan het goede spel in het troosttoernooi.

Olaf

Op de zaterdag kwam Olaf in actie:
In de pupillenklasse bij de jongens speelde Olaf zijn eerste landelijke ranglijsttoernooi en hij deed dat prima: maar liefst drie wedstrijden wist hij keurig te winnen! Twee tegenstanders moest hij feliciteren, maar die speelden dan ook aan aantal klassen hoger in de competitie dan Olaf zelf. Al met al een prima debuut waarbij hij veel geleerd heeft en dat zeker naar meer smaakt.

Alle coaches en ouders weer bedankt voor het begeleiden en enthousiasmeren van onze spelers, komende zaterdag staat het volgende toernooi al weer op het programma: tijdens het Nederlands kampioenschap in Zwolle spelen Rik en David het jeugdklassentoernooi.