Luuk eerste bij afdelingsronde Nationale meerkampen in Hilversum!

Op zondag 6 oktober werd de voorronde binnen de afdeling gespeeld van de Nationale Jeugdmeerkampen. Hilversum was het strijdtoneel, Rik, Luuk, Niels, Sebastiaan en Joep de Hooglandse deelnemers. Mark en Juliet de coaches.

Voor Joep kwam de uitnodiging op het laatste moment: in de juniorenklasse viel er een plekje open, en daardoor  mocht Joep  zijn kunsten ook vertonen.

Rik en Joep speelden in de juniorenklasse.

Joep speelde prima, het niveau van zijn tegenstanders lag vooral bij de landelijke klassen (Mees van der Meer speelt landelijk A) en de hoge 1e klasse. Uiteindelijk won Joep keurig 1 wedstrijd en wist hij nog een aantal games te winnen. Met zijn fanatisme wist hij het menig tegenstander lastig te maken. Uiteindelijk eindigde hij op een keurige 5e plaats.

Rik won 2 wedstrijden. In de wedstrijd tegen Jorrit van der Kooi (VTV, landelijk C) speelde Rik 2 prachtige games. Hierna kroop Jorrit steeds dichterbij en wist hij de volgende 3 games te winnen. Dit bleek later de cruciale wedstrijd te zijn voor Rik: hij eindigde op de 4e plaats en dus geen volgende ronde voor hem.AK Hogere Jeugd 2013 118

Bij de kadetten hadden we 3 deelnemers.

Luuk won 5 wedstrijden en eindigde op een prachtige 1e plaats. Luuk speelde lekker vrij, zijn backhand begon weer lekker te lopen en het gevoel was er deze dag. Voor hem is de volgende ronde op 3 november weer een nieuwe uitdaging.

Niels begon met een ongelukkige nederlaag in 5 games. Hij zat in de poule bij de sterke Tim van der Leeden (Iduna/SVE, landelijk C) waar hij nog bijna een gamepje van had afgesnoept. Uiteindelijk won Niels 2 wedstrijden en eindigde hij op de 4e plaats.

Sebastiaan speelde een lekker toernooi, hij won 3 wedstrijden in zijn poule. Met aanvallend spel, een goede service en prima mentaliteit eindigde hij op de 3e plaats. Hierdoor moest hij nog een driekamp spelen tegen 2 andere nummers 3 om één plek in de volgende ronde. Sebastiaan speelde voor wat hij waard was maar verloor beide wedstrijden in de vijfde game.

Voor hem dus een plek als 2e reservespeler voor de volgende ronde.

Uiteindelijk waren de Hooglanders de laatste spelers in de zaal: een lange dag met wisselend succes voor onze jongens. Mark en Juliet bedankt voor het coachen, Luuk: veel succes de volgende ronde!

Juliet