Minimeerkamp SVE

minimeerkamp SVE Rik-RodyZondagmorgen ging voor 7 jeugdleden van Tafeltennis Hoogland de wekker al vroeg af. Die dag zouden zij aan de minimeerkamp bij SVE meedoen. Onder begeleiding van een 4-tal coaches (Benjamin Engels, Frank Kooijman, Robert van den Boom en Eric Capello) gingen zij de strijd aan tegen 5 of 6 tegenstanders in hun poule. De poules waren op sterkte ingedeeld, zodat zij altijd tegen min of meer gelijkwaardige tegenstanders moesten spelen.

Van Tafeltennis Hoogland waren de volgende spelers aanwezig:

• Anouk van den Boom     (recreant)
  • Bas van den Boom        (starterscompetitie)
  • Mees Noortman            (6e klasse)
  • Olaf Kooijman               (6e klasse)
  • Rody van Kuijl               (5e klasse)
  • Dennis Janssen             (5e klasse)
  • Rik Steenwijk                (5e klasse)

Vooral voor Anouk en Bas was het wel spannend. Dit was hun eerste keer dat zij aan een NTTB toernooi meededen. De rest had al wel eens vaker aan de minimeerkampen of een ander NTTB toernooi meegedaan. Ondanks het feit dat iedereen goed heeft gespeeld zijn we helaas maar met 1 prijs naar huis gegaan: Mees werd met 4 van de 5 gewonnen partijen 2e in zijn poule. Vooral zijn 3e partij was heel spannend. Hij begon met een knappe 2-0 voorsprong. Op dat moment ging zijn tegenstander moeilijker serveren waardoor die uiteindelijk weer tot 2-2 bijkwam. Gelukkig hield Mees zijn koppie erbij en won hij hem uiteindelijk met 3-2.

Anouk, Bas en Olaf wonnen in hun poule ieder 3 van de 5 wedstrijden. Zij werden allemaal 3e in hun poule waardoor zij net buiten de prijzen vielen. Anouk verloor haar laatste partij van een tegenstander die  iedere slag te begeleidde door met zijn voet op de grond te stampen. Anouk’s 3 winstpartijen waren te danken aan haar flitsende forehandslag. Bas speelde zijn partijen met een constant spel. Hij speelde goed in de hoeken waar dat nodig was. Zijn 2 verliespartijen lagen niet zozeer aan zijn spel, maar meer aan de kwaliteiten van zijn tegenstander. Zij waren gewoonweg veel te sterk voor hem. Olaf’s 4e partij was ook bloedstollend om naar te kijken. Hij won hem uiteindelijk met 3-1, maar moest er wel hard voor vechten. Alle games eindigden met hoge standen, met als absolute hoogtepunt de 16-14 winst in de 3e game.

Rody, Rik en Dennis hebben ieder 1 partij gewonnen. Rody en Rik zaten bij elkaar in de poule terwijl Dennis in een andere poule was ingedeeld. Of het toeval was of niet weet ik niet, maar Rody en Rik moesten in hun poule de eerste wedstrijd gelijk tegen elkaar. Alhoewel zij aan elkaar gewaagd waren won Rik met een minimaal verschil. De eerste game won Rik met 15-13, de 2e game ging naar Rody met 11-8, de 3e was voor Rik met 11-7, de 4e was weer voor Rody en de laatste won Rik weer met 11-8. Ook Dennis speelde goed en geconcentreerd, maar was niet tegen het spel van zijn tegenstanders opgewassen. Ondanks dat er voor hem meer in had gezeten wist hij uiteindelijk maar 1 partij te winnen.