Opnieuw overwinning Hoogland op Over ’t Net

Na de 8-2 thuisoverwinning in februari heeft Tafeltennis Hoogland het Amersfoortse Over ’t Net ook in de uitwedstrijd verslagen, dit keer met 6-4.

Vrijdagavond 17 maart stond de tweede editie van deze Amersfoortse derby op het programma in de 1e klasse. Naast prestige stond er nog meer op het spel: de teams staan op de 3e en 4e plaats in de poule en punten zijn nodig om buiten de degradatiezone te blijven.

Over ’t Net trad aan met Jeroen Schuurman, Juliet van Veen en Chris Biesheuvel en Hoogland verscheen met Jesse Coljee, Luuk van Amstel en Jan Gerritsjans in De Baander.

De eerste wedstrijd ging tussen Jeroen en Jesse. Jeroen won de 1e game na overrompelend spel. In de 3 games die volgden wist Jesse de wedstrijd naar zijn hand te zetten en won met 3-1. Juliet trok de stand gelijk door in de wedstrijd daarna Jan in 3 games te verslaan.

Chris wist in eerste instantie met slim en gevarieerd noppenspel tegen Luuk op een 2-1 voorsprong te komen. Daarna kreeg Luuk steeds meer vat op het spel en won de laatste twee games op gedecideerde wijze.

Het dubbelspel tussen de koppels Jeroen/Chris en Jesse/Luuk leverde aanvankelijk een wisselend beeld op, maar in de 4e games trokken de jongeren Jesse en Luuk hard door en zetten daarmee Hoogland op een 3-1 voorsprong.

De wedstrijd na de dubbel ging tussen Juliet en Jesse die in deze poule allebei nog niet veel wedstrijden hadden verloren. Jesse kwam op een 2-1 voorsprong en kreeg in de 4e game zelfs een matchpoint. Toch won Juliet deze game met 15-13 en daarna de 5e game met 11-9 waardoor zij dit spannende duel won. In de twee wedstrijden daarna toonde Luuk zich de betere over Jeroen en won Chris zijn wedstrijd tegen Jan.

Juliet won ook haar derde wedstrijd tegen Luuk. De stand in de wedstrijd was hierdoor in evenwicht: 4-4.

In de 9e wedstrijd moest Jesse net als Luuk eerder op de avond wennen aan het spel van Chris en verloor de eerste game. Daarna zette hij orde op zaken en wist de daaropvolgende 3 games te winnen. In de laatste wedstrijd van de avond speelden de teamoudsten Jeroen tegen Jan tegen elkaar. Beide spelers kennen elkaar door en door en hierdoor ontstond een gelijkopgaande wedstrijd. Jan kwam in de 4e game op een 10-7 voorsprong bij een 2-1 stand in games. Deze matchpoints waren niet aan hem besteed en Jeroen trok met zijn aanvallende stijl de game met 15-13 naar zich toe. In de beslissende 5e game kwam Jan snel op een riante voorsprong en gaf die niet meer weg, waarmee het winnende punt in de teamwedstrijd was gemaakt.

Met deze 6-4 teamoverwinning blijven Hoogland en Over ´t Net op de 3e en 4e plaats staan, maar de verschillen in deze poule zijn nog steeds klein.