Ouder-kind toernooi 2017

Op zaterdag 17 juni was er weer een nieuwe editie van het jaarlijkse ouder-kind toernooi. Dit keer waren er maar liefst 11 teams ingeschreven. Dat is 2 meer dan het voorgaande jaar. Gelukkig liet de tijd het toe dat alle teams tegen elkaar moesten uitkomen. Het was weliswaar een krap schema, maar als alles volgens planning verliep zou de laatste ronde van de 11-kamp precies om 15.00 afgelopen zijn.

Er werd op 5 tafels tegelijk getafeltennist

Waarschijnlijk was het allemaal veel te gezellig en werd er tussen de partijen door veel gekletst, want we liepen een half uurtje uit de planning. Het eindsignaal werd door Robert van den Boom om 15.30 gegeven. Na wat gereken was dan uiteindelijk bekend wie er dit seizoen met de 1e prijs naar huis zou afreizen.

Uiteindelijk bleek dat Thom en Gertjan Bleeker het sterkste team hadden. Zij werden met 10 gewonnen wedstrijden ongeslagen kampioen. Vlak daaronder was het wel dringen geblazen voor de plaatsen 2, 3 en 4. De top lag erg dicht bij elkaar. Uiteindelijk is het team van Dorus Kroone en Eric Capello 2e geworden en hebben Rosa en Jan Gerritsjans de 3e plaats kunnen bemachtigen. Zij hadden weliswaar evenveel punten als de nummer 4 (Anouk vd Boom en Jan v Blaricum), maar hadden de onderlinge wedstrijd weten te winnen.

Ik denk dat we met z’n allen wederom terug kunnen kijken op een geslaagd toernooi. Er waren veel leuke, mooie en spannende wedstrijden te zien. Ik wil iedereen dan ook bedanken voor hun inzet en getoonde sportiviteit. Speciale dank gaat echter uit naar de pechvogel van de dag: Robert van den Boom. Eigenlijk zou hij samen met Bas een team vormen, maar zijn lijf wilde die dag niet meewerken. In plaats van een paar uurtjes te gaan tafeltennissen heeft hij zich deze dag bezig gehouden met het noteren van de uitslagen en het timen van de wedstrijden.

In plaats van met zijn vader vormde Bas samen met zijn moeder (Karen) een team. Uiteindelijk pakte dat voor hem helemaal niet slecht uit: zij werden namelijk 5e met maar 1 puntje minder dan zus Anouk.

Plaats    Team                                                            Punten
             Thom en Gertjan Bleeker                           10
             Dorus Kroone / Eric Capello                       9
             Rosa en Jan Gerritsjans                               7

Winnaars ouder-kind toernooi 2017

4             Anouk vd Boom / Jan v Blaricum              7
             Bas en Karen vd Boom                                6
             Quincy en Marco Janssen                           5
             Roan en Coen Meijer                                   3
             Franck en Els Kroone                                   3
             Edward en Hugo de Groen                         2
           Nathan en Antal v Kalleveen                     2
           Hanno en Robin Kroone                             1

Ik hoop dat we volgend jaar weer net zo’n succesvol toernooi zullen hebben als deze editie.

Eric Capello