Rik bij de beste 8 junioren in Assen

Op 15 december werd het tweede ranglijsttoernooi van dit seizoen gespeeld. Het toernooi was wel een aantal kilometers uit de buurt: Assen was waar het moest gebeuren voor Joep en Rik. Al vroeg uit de veren dus, samen met 6 Over ’t Net spelers, 3 coaches en 3 auto’s richting Assen. Om 10.00 begonnen de wedstrijden, beide jongens speelden in een zeskamp bij de junioren.

Voor Joep was dit zijn eerste ranglijsttoernooi, gamepjes pakken en vooral genieten en leren was het devies. Joep zette zich in zoals we hem kennen: lekker fanatiek moedigde hij zichzelf aan om actief te blijven spelen. Het hielp want Joep deed het geweldig: hij won een wedstrijd en eindigde op een keurige vijfde plaats in zijn meerkamp.

Rik begon met 3 overwinningen, waarvan 2 met 2 punten verschil in de vijfde game. Hij speelde wat wisselend, soms direct en agressief maar ook nog wel onwennig met zijn nieuwe materiaal. Zijn vierde wedstrijd verloor hij van de latere winnaar van de poule: Matthijs Campman van De Treffers. Uiteindelijk werd  Rik door winst in zijn laatste wedstrijd 2e en ging hij door naar de vervolgrondes. Daar speelde hij eerst tegen een jongen van Alexandria ( Christof Setyo). Het werd een spannende wedstrijd die Rik in de vijfde game naar zich toe wist te trekken. Bij de laatste 8 verloor Rik van Lars Hubbelmeijer van Blauw Wit. Lars speelde met lastig materiaal, Rik had de eerste game nodig om hier aan te wennen. Hierna kreeg hij het beter onder controle: bol spinnen en een directe tik op een half hoge bal: de tweede game verloor Rik net, de derde won hij. Helaas was de vierde game met ruime cijfers voor Lars, dus dit was het einde van het toernooi voor Rik.

Al met al een lange dag in Assen, met een mooi resultaat voor beide jongens.

Het volgende ranglijsttoernooi is voor de C/D spelers op 22 februari in Nijmegen en op 23 februari voor de B spelers (Luuk en Sebastiaan).