Rik, Jair en Luuk actief in Hoorn

Op zaterdag 18 en zondag 19 oktober was het ranglijsttoernooi in Hoorn. Met 9 spelers vanuit de Academie hadden we een flinke groep: 7 spelers op zaterdag en 2 spelers op zondag. Van ttv Hoogland waren dat 3 deelnemers: Jair en Rik op zaterdag en Luuk op zondag in het B toernooi.
Rik zat met 3 spelers uit de afdeling midden in zijn poule, waarvan Manuel Rincon (SVE) de lastigste zou blijken. Dit werd gelukkig de enige nederlaag voor Rik, dus hij eindigde op de tweede plek.
In het hoofdtoernooi won Rik eerst van Joost van de Weerd (SVE) en daarna met 3-0 van Mark Hergelink. In de kwartfinale moest hij tegen Pieter Rijnders (eerder tegenstander van Rikkert) en deze wedstrijd verloor hij met 3-1. De laatste 8 was dus het eindstation voor Rik.

Bij de jongens kadetten speelde Jair, hij eindigde op een keurige tweede plaats in zijn poule.  In de eerste ronde in het hoofdtoernooi had Jair een bye, in de tweede ronde won hij in een bloedstollende partij met 11-9 in de vijfde van Benjamin Slijper . Ook Jair dus bij de laatst 8 spelers, maar hier was de tegenstander echt een maatje te groot. Al met al een goed toernooi voor Jair.

Luuk was als vierde geplaatst in zijn poule en de eerste twee tegenstanders maakten hun plaatsing meer dan waar. Met goed verzorgd opslag/ontvangst-spel namen zij het heft in handen en het was voor Luuk moeilijk om in zijn spel te komen. Steeds kwam hij qua punten ver in de games maar hij slaagde er niet in het initiatief over te nemen. De laatste poulewedstrijd ging meer gelijk op. Ook hier moest Luuk vaak het initiatief uit handen geven maar kon hij vaak in de rally het initiatief weer overnemen, met bijzonder spectaculaire balwisselingen als gevolg. Het ging tot in de verlenging van de vijfde game en deze trok Luuk naar zich toe omdat hij mentaal beter bestand bleek tegen de spanning dan zijn tegenstander. Helaas werd Luuk, ondanks deze overwinning, op gamegemiddelde laatste in zijn poule. De eerste wedstrijd in de troostronde kon Luuk zelf direct het initiatief nemen en de partij omzetten in een regelmatige overwinning. Ook hier weer aantal spectaculaire overspinrallies, mooi voor de toeschouwers! Helaas eindigde het toernooi in de volgende ronde. Drie games werden verloren met het kleinst mogelijke verschil. Voor Luuk een toernooi waarin is gebleken dat hij nog moeite heeft om op dit niveau zijn stempel op de wedstrijden te drukken, maar ook dat hij zeker sterk genoeg is zodra hij in de open rally terechtkomt.
De coach (Mark) heeft in ieder geval kunnen genieten van het bij vlagen zeer spectaculaire spel.

Al met al twee goede dagen voor onze spelers. Ouders en coaches (Mark, René, Henk, Juliet) bedankt en op naar het volgende ranglijsttoernooi (15 november in Tilburg).