Rody verdedigt eer van Hoogland op Kadetten Meerkamp Huizen (25-01-2014)

Omdat Rody op 18-1 verhinderd was bij de afdelingskampioenschappen ging hij zeer gemotiveerd naar de Kadetten-Meerkamp in Huizen. Als enige speler van Hoogland moest hij de clubkleuren verdedigen.

Hij was ingedeeld in een zware poule van 6 spelers waaronder de nummer 1 en 2 van de meerkamp van 14-12 bij HTTC, Ruben Hengst (TTVN) en Daan Roorda (Bijmaat). De eerste 2 partijen gingen ook tegen deze twee spelers. Daan Roorda werd redelijk eenvoudig verslagen met 3-1. De wedstrijd tegen Ruben Hengst was bloedstollend en werd door Rody met 12-10 in de 5e game gewonnen.

De 3e wedstrijd tegen Hanno Blankenstijn (Over ’t Net) was spannend maar werd door Hanno met 3-0 gewonnen (3 x 11-8). Daarna volgden nog 2 partijen tegen spelers van de thuisclub Bijmaat. Van Esli Smit werd met 3-2 gewonnen (11-5 in de 5e). Maythe Dirkzwager werd weer in een thriller verslagen met 12-10 in de 5e game. Uiteindelijk hadden Rody en Hanno allebei 4 winstpartijen. Door het onderlinge resultaat ging Hanno met de 1e prijs naar huis en Rody met de 2e. Al met al toch een zeer geslaagd toernooi beloond met een mooie beker. In de andere kadettenpoule gingen de 1e en 2e prijs naar Over ’t Net. Het was een goede dag voor Amersfoort en Hoogland.