Sebastiaan bij kwartfinale NJM in Almere

Het was al een prima prestatie van Sebastiaan dat hij de kwartfinale van de nationale jeugdmeerkampen had bereikt. Dus op 7 december was de instelling vooral: “veel leren en genieten”. Het topsport centrum in Almere was er klaar voor: 64 tafels verdeeld over 2 zalen: een prachtige ambiance!

In zijn kadettenmeerkamp mocht Sebastiaan starten tegen Collin Jager, lid van de Nederlandse jeugdselectie. Vooral de service van Collin bleek een struikelblok voor Sebastiaan, 3 snelle games waren het gevolg. De tweede wedstrijd was tegen Wouter Konings (69% land. A) van F.V.T. Vooral door veel eigen fouten werd deze wedstrijd verloren. Het was ook goed te zien dat de tegenstanders gewoon vaster zijn en allemaal beschikken over een prima 1e bal. In de derde wedstrijd tegen Max de Visser (27% land. A) begon Sebastiaan met winst in de 1e game. De 2e game verloor hij nipt, maar hierna was de ban gebroken en kon Sebastiaan niet meer tot winst komen. Sebastiaan bleef er voor gaan, serveerde gevarieerd en speelde mooie rally’s bij de tafel: helaas werden ook wedstrijd 4 en 5 verloren.

Al met al dus echt een dag om te leren, mooi om in deze omgeving te spelen en te zien hoe moeilijk en aantrekkelijk tafeltennis kan zijn. Op naar het volgende toernooi!