Sebastiaan Jans in landelijke kwartfinale NJM!

Op 3 november werd in Hilversum de afdelingsfinale van de NJM gespeeld. Luuk had zich hiervoor geplaatst, en Sebastiaan was tweede reservespeler bij  de kadetten. Omdat Luuk deze dag helaas verhinderd was en Jasper van Rouwendal (ZTTV) zijn arm had gebroken werd Sebastiaan opgeroepen om mee te doen. Sebastiaan was enthousiast en samen met Juliet werd er vooraf gesproken over “lekker ontspannen spelen en vooral veel leren…”

Sebastiaan begon in de zevenkamp tegen Douwe Peper (TTVN), hij won de eerste en de vierde game door veel backspin te spelen en goed en gevarieerd te serveren. Helaas liepen zijn aanvallen nog niet zo goed, en uiteindelijk verloor hij de vijfde game ruim door te veel eigen fouten.De tweede wedstrijd tegen Tim van der Leeden (SVE) was een moeilijke wedstrijd. Tim speelde goed en Sebastiaan kwam duidelijk te kort: een snelle 3-0 nederlaag. Hierna kwam de ommekeer: Thijs Beentjes (Rega) was het eerste slachtoffer…… Thijs speelt met noppen en Sebastiaan wist door bolle spinballen achterop tafel veel punten te scoren.  De wedstrijd werd in 4 games gewonnen, met een gelukkige netbal bij 10-9 in de vierde game. Gino Kader (TTVN) was de volgende tegenstander en ook Gino moest Sebastiaan feliciteren: 3-1 winst. Manuel Rincon (SVE) wist de zegereeks even te onderbreken: 1-3 winst voor Manuel. Hierna tegen Hans Hazelzet (SVE), deze wedstrijd was essentieel voor de vierde plaatst die recht geeft op de landelijke kwartfinale. Sebastiaan wist nog van de vorige keer dat hij niet te snel zijn wedstrijden achter elkaar moest spelen dus hij nam eerst een pauze om tot rust te komen. Dat pakte goed uit: eerst game met 2 punten verschil gewonnen, tweede game net verloren. De derde en de vierde gewonnen en dus een vierde plaats voor Sebastiaan.

Een prachtig resultaat, vooraf hadden we dat nooit verwacht. Sebastiaan gefeliciteerd: je mag trots zijn op jouw prestatie! Op 7 december dus de landelijke kwartfinale, weer een dag om veel te leren.

Rene en  Juliet, bedankt voor het coachen.