Spannende finale week voor Hoogland senioren

Voor enkele senioren teams van Hoogland wacht er een spannende competitieweek waarin de beslissingen omtrent promotie en degradatie gaan vallen.

Het vlaggenschip, uitkomend in de 2e klasse, neemt het op tegen de nummer twee in de poule: SVO uit de Meern. Momenteel staat team 1 twee punten boven de gevreesde plek vierde plek. Afhankelijk van de eigen uitslag, en de uitslag van Putten dat momenteel de vijfde plek bezet, wordt het seizoen afgesloten op de vierde of vijfde plek. De vijfde plek kan fataal zijn en betekent mogelijk degradatie.

Het jonge tweede team van Hoogland neemt het eveneens op dinsdagavond op tegen REGA uit Nijkerk. Theoretisch gezien zijn er nog kampioenskansen. Er moet dan wel dik gewonnen worden van de mannen uit Nijkerk en de koploper HTTC moet punten laten liggen tegen SVE uit Utrecht. In ieder geval is met één punt handhaving een feit en mag dit gerust een geslaagd seizoen genoemd worden.

Team 3 is afgelopen seizoen na jaren gedegradeerd uit de 3e klasse. Na dit seizoen hun kunsten te hebben vertoond in de 4e klasse wordt het weer tijd de weg naar boven in te slaan. Als er vanavond met 6-4 wordt gewonnen is het kampioenschap een feit voor Gerard, Gerard, Piet en Benjamin. Wanneer er niet met 6-4 wordt gewonnen maar de voorsprong van vijf punten op de nummer twee in de poule wordt volgehouden valt er ook een feestje te vieren.

Het 4e team van Hoogland eveneens uitkomend in de 4e klasse heeft vanwege de te sterke teamsamenstelling een kampioenschapverbod gekregen van de bond. Deze status hebben de heren niet waar weten te maken. Met nog één wedstrijd te spelen bezet het team de vierde plek met slechts twee punten de nummer vijf. Er dient vanavond in de uitwedstrijd een voldoende resultaat behaald te worden om daarmee de vijfde plek eventuele degradatie te ontlopen.

Met nog één wedstrijd te spelen bezet team 5 in de 5e klasse de tweede plek in de poule. Het team van Henk, Rein en Thijs staat drie punten achter op de eerste uit Leusden. Beide teams komen vrijdag pas in actie. Hoogland 5 dient een dikke uitslag neer te zetten om promotie naar de 4e klasse af te dwingen.

Hoogland 6 is al uitgespeeld in de 5e klasse en staat twee punten boven de nummer laatst die nog een wedstrijd minder hebben gespeeld. Voor dit team wordt het dit seizoen de vijfde of zesde plek in de poule en waarschijnlijk betekent dit beide degradatie naar de 6e klasse.

Hoogland 7 bezet een knappe tweede plek in de 6e klasse. De nummer één in de poule uit Buntschoten is echter zo sterk dat deze niet meer is in te halen. Voor dit team wordt het dit seizoen een 2e of een 3e plek in de poule.