Succes in Assen voor Rik: zijn felbegeerde B-licentie!

2 spelers waren dit weekend actief op het ranglijsttoernooi in Assen: Luuk op zaterdag bij de B-licentiehouders en Rik op de zondag.
Mark was de coach voor Luuk.
Luuk was derde geplaatst in een poule van vijf, maar omdat de nummers vier en vijf niet op kwamen -dagen had hij maar twee partijen. Beide spelers waren ook nog duidelijk te sterk waardoor Luuk niet in zijn spel kwam. Hierdoor heel snel klaar om vervolgens zo’n 3 uur te moeten wachten op de eerste ronde van het troosttoernooi. De tijd werd goed besteed samen met Douwe op een vrije tafel en Luuk begon gelijk goed in het troosttoernooi en won zijn eerste wedstrijd vrij duidelijk en met erg goed spel. De tweede ronde wachtte een erg sterke speler maar Luuk was helemaal los en kon met een goede combinatie van zelf aanvallen en van achteruit counteren goed meekomen. Twee matchpoints in de 4e game werden helaas niet benut en in de laatste game was Luuk op. Desalniettemin heeft Luuk laten zien dat hij klaar is voor het Landelijk A.

Op zondag was Rik aan de beurt, hij werd gecoacht door Erwin en Juliet.
Rik speelde in een zeskamp en won (volgens eigen zeggen) twee bloedstollende partijen in vijf games. Hij verloor uiteindelijk 1 wedstrijd, eindigde op een gedeelde eerste plek en ging als winnaar door naar het hoofdtoernooi. Daar eerst de kwartfinale tegen Rikkert: Rik speelde goed bij tafel en lekker agressief: een duidelijke 3-1 winst voor Rik. In de halve finale was de focus nog steeds prima. Rik serveerde goed gevarieerd, het werden vier krappe games met uiteindelijk een finaleplek voor Rik!
Dit werd Rik zijn kans om zijn B-licentie te halen, volop aangemoedigd door de Amersfoorters ging hij prima van start. 2-0 voorsprong, toen een klein dipje. Maar met een prima vierde game won Rik de finale en zijn B-licentie.
Een prima toernooi voor hem, lekker bij tafel gespeeld, goede services en prima mentaliteit. Op naar de B-toernooien!
Spelers, chauffeurs, toeschouwers, coaches bedankt voor alle support deze dagen.

Voor nu even rust in het toernooigeweld: na de vakantie gaan we er weer vol tegenaan.