Tafeltennisacademie Amersfoort en omstreken opgericht

Vandaag, vrijdag 5 september 2014, is de Tafeltennisacademie Amersfoort en omstreken opgericht. Dit is een stichting die ten doel heeft de tafeltennissport te promoten, het niveau van de tafeltennissport in Amersfoort en omstreken te verhogen, en verder alles te doen wat hiervoor bevorderlijk is. Vandaag is deze stichting officieel opgericht door middel van een notariële akte. De stichting heeft drie bestuursleden: Lucien Peek (voorzitter), Thijs van Veen (secretaris / penningmeester) en Eric Capello (bestuurslid).

Het bestuur: Thijs van Veen, Lucien Peek en Eric Capello

De Tafeltennisacademie is een samenwerkingsverband van Over ’t Net en ttv Hoogland. Lucien Peek (oud-voorzitter van Over ’t Net) zit in het bestuur van de stichting als vertegenwoordiger van Over ’t Net en Eric Capello (bestuurslid van ttv Hoogland) als vertegenwoordiger van ttv Hoogland.

Via de Tafeltennisacademie krijgen de daarvoor geselecteerde jeugdleden van beide verenigingen gezamenlijke trainingen. Selectie voor de Academie vindt plaats op basis van sterkte, talent en motivatie. Er is een A-groep en een B-groep. Deze groepen trainen op maandagavond in De Neng in Hoogland en op woensdagavond bij Over ’t Net. Daarnaast is er voor de liefhebbers nog een derde training op vrijdagavond in De Neng. Alle trainingen worden verzorgd door Juliet van Veen, waarbij ze geassisteerd wordt door de clubtrainers van beide clubs..

De Tafeltennisacademie heeft ook al een logo en binnenkort ook een eigen website: www.tafeltennisacademieamersfoort.nl

Andere activiteiten die de Tafeltennisacademie gaat organiseren, zijn clinics, trainingskampen, toernooien, het deelnemen aan toernooien buiten Amersfoort, e.d.

Behalve jeugdleden van Over ’t Net en ttv Hoogland kunnen ook kinderen van andere verenigingen zich aanmelden voor de trainingen van de Tafeltennisacademie. Voor de jeugdleden van Over ’t Net en ttv Hoogland geldt dat zij gewoon lid zijn van hun vereniging, daar contributie betalen en competitie spelen. Verder betalen ze een kleine bijdrage rechtstreeks aan de Tafeltennisacademie. De deelnemers aan de vrijdagtraining betalen ook rechtstreeks een bijdrage aan de Tafeltennisacademie.