Trots op onze kampioenen!

Hoogland 3 was afgelopen seizoen uit de 4e klasse gepromoveerd en veel mensen hielden rekening IMG_24745250a06a317f8.JPGmet een stabiele 3e of 4e plaats in de 3e klasse. Maar al snel bleek dat de jongens uit team 3 daar heel anders over dachten. Ze behaalden verpletterende overwinningen op de andere teams en vochten met de andere Amersfoortse club, Over ’t Net, om het kampioenschap. Uiteindelijk eindigde Hoogland 3 net 2 punten boven Over ’t Net 2 en werd Hoogland 3 kampioen. Klasse gedaan!

Hoogland 4 speelde dit seizoen 5e klasse. Vooral de 1e helft van het seizoen werden er riante overwinningen behaald. Hierna was er al zo’n voorsprong op de DSCF7890nummer 2 dat het kampioenschap al bijna binnen was en verloor de Hooglandse jeugd een beetje de scherpte. De 2e helft van het seizoen werden er jammer genoeg mindere resultaten neergezet. Toch werd Hoogland 4 met 13 punten voorsprong op de nummer twee kampioen. Gefeliciteerd mannen!

Hoogland 5 speelde dit hele seizoen erg goed en won zelfs 5 van de 10 wedstrijden met 10-0 en won 2 keer met 9-1. Het enige andere team dat een beetje in de buurt kwam was Elan 2, maar hier werd ook van gewonnen, met 6-4 en 7-3. Uiteindelijk eindige Hoogland 5 met een  team 5 kampioen 6e klasseongekende hoge score van 88 punten uit 10 wedstrijden (maximale punten aantal 100) en werden ze kampioen! Een prachtige prestatie!

Hoogland 6 kwam dit seizoen in de Startersklasse uit. In de begin poule werd er veel gewonnen. Daarna werd het steeds moeilijker omdat ze ook tegen andere teams moesten die in de beginpoule bijna alles hadden gewonnen. Uiteindelijk werd Hoogland 6,  3e van de 16 Starterteams. Zeker een prestatie om trotst op te zijn!

team 6, starters 3e plaats

Hoogland 1 speelde dit seizoen voor de 2e keer in het landelijk C. Ook Harriët Dubbink was net zoals het seizoen hiervoor aanwezig als speelster uit Utrecht. Al vanaf het begin van het seizoen werd het duidelijk dat Luuk duidelijk de kopman van het team zou gaan worden en die verwachting maakte hij waar door te eindigen met een percentage van 69%. Terwijl Rik 34% speelde en Harriët 24%. Door deze duidelijk verschillen zal Luuk Hoogland volgend seizoen verlaten om zijn carrière voort te zetten bij TTVN Nieuwegein. Harriët keert terug naar SVE en Rik is er nog niet helemaal uit. Volgend jaar zal Hoogland 1 niet meer in deze bestaan. We willen Rogier Kouwenhoven erg bedanken voor het trouwe coachen!

Hoogland 2 speelde dit seizoen in de 2e klasse in een poule van 8 teams. Met de terugkeer van Nick Lorist waren er zeker kansen op de bovenste vier plekken. Dit kwam dan ook uit, Hoogland stond 3e na één keer tegen alle teams gespeeld te hebben en eindigde dus bij de bovenste vier. Daarna werd er nog één keer tegen de 1e,2e en 4e gespeeld en wist Hoogland 2 Hilversum 3 nog in te halen. In de laatste wedstrijd tegen Hilversum moesten er zes punten worden gehaald, dit gebeurde ook met als gevolg een 2e plaats in het eindklassement. Een mooie prestatie!

Rik van Es heeft afgelopen twee seizoenen met veel plezier de wedstrijdverslagen geschreven. Helaas legt hij zijn pen neer. Daarom zoeken we vanaf dit moment naar een nieuwe wedstrijdverslaggever voor junioren en senioren. Voor meer informatie of aanmelden, mail Koen van Es (webmaster@ttvhoogland.nl).

Uitslagen Jeugd:

• Landelijk C: Hoogland 1 – HBM-Taveri 1 5-5 (zijn  5e geworden)
  • 2e klasse: Hoogland 2 – Hilversum 3 6-4 (zijn 2e van de 8 geworden)
  • 3e klasse: Hoogland 3 – SVE 4 6-4 (Kampioen geworden! )
  • 5e klasse: Hoogland 4 – SVO 1 5-5 (Kampioen geworden!)
  • 6e klasse: Hoogland 5 – SVO 2 10-0 (Kampioen geworden met wel 88 punten uit 10 wedstrijden!)
  • Startersklasse: Hoogland 6 – Hilversum 12 4-1 (3e geworden van de 16 Starterteams)