Verslag mini-meerkamp 12-03-2017

Voor de minimeerkamp op 12 maart hadden zich 4 Hooglanders ingeschreven. Dat waren Hanno, Doris en Frank Kroone en Rosa Gerritsjans. Jan Gerritsjans en ondergetekende gingen mee om het grut te coachen. We werden om 9.45 in de zaal verwacht. Vervolgens hadden de kinderen nog een kwartiertje tijd om zich aan te melden bij de wedstrijdleiding, zich om te kleden en om nog wat in te spelen. Voor Rosa en Frank was het hun 1e mini-meerkamp. Doris en Hanno hadden al eens eerder meegedaan en wisten wat zij ongeveer konden verwachten.

Er was over de gehele linie wel een lichte mate van spanning voordat ze aan hun wedstrijden begonnen. Daar waren meerdere redenen voor. Dat varieerde van “Wat kan ik eigenlijk verwachten?”, en “Kan ik een beetje meekomen?” (Rosa en Frank) tot “Gaat het deze keer wat beter dan de vorige keer?” (Doris en Hanno).

Uiteindelijk ging Hoogland met 2 bekers naar huis: een 1e prijs voor Rosa en een 2e prijs voor Doris.

Groepsfoto Mini-meerkamp 12-03-2017

Rosa werd in haar poule ongeslagen kampioen, en hoefde in al haar partijen maar 1 game in te leveren. Doris heeft in zijn laatste wedstrijd verloren van de latere nummer 1. Frank en Hanno deden het best goed in hun poule, maar wisten uiteindelijk niet zoveel te winnen.

Hieronder een kort verslag van hun wedstrijden:

Er waren veel aanmeldingen voor deze mini-meerkamp. Uiteindelijk heeft de wedstrijdleiding besloten om alleen bij de D-kadetten, waar Frank in uitkwam, best of 5 te spelen. Bij de andere poules werd omwille van de tijd gespeeld met best of 3.

Rosa
Haar 1e 3 partijen wist ze overtuigend te winnen. Haar tegenstanders hadden weinig in te brengen. In haar 4e wedstrijd kreeg ze echter wel wat tegenstand. Haar 1e game verloor ze bijna, de 2e game ging toen wel een stukje beter. Haar 5e wedstrijd won ze met 2-1. In haar 3e game had ze wel wat mazzel. Haar eigen laatste service was een randbal en de service daarna van haar tegenstander ging uit. Haar 6e en 7e wedstrijd werd het weer een overtuigende 2-0 overwinning.

Hanno
Als je deze dag voor Hanno in het kort zou moeten beschrijven kon je dat afdoen met 2 woorden. VETTE PECH. Hij speelde echt hartstikke goed, maar verloor 4 van zijn wedstrijden door de laatste game met 11-9 of 12-10 te verliezen. Zijn 4e wedstrijd wist hij wel te winnen. Zijn 3e en 6e tegenstanders waren gewoonweg een maatje te sterk voor hem. Deze partijen verloor hij dan ook met 2-0.

Doris
Hij won zijn 1e 3 wedstrijden met 2-0. In zijn 2e wedstrijd speelde hij tegen Laurens de Gier. Laurens traint ook bij Hoogland, maar omdat hij dat op de dinsdag doet en Doris alleen op de donderdag hadden ze nog nooit tegen elkaar gespeeld.  In zijn 4e partij kreeg Doris het een stuk moeilijker. Uiteindelijk heeft hij zijn partij gewonnen door zijn harde contra-service. Zijn 5e partij was ook weer een overtuigende 2-0 overwinning geworden. Zijn laatste partij moest hij tegen zijn directe concurrent in de strijd om de 1e prijs. Helaas had hij geen antwoord op de gespinde ballen van zijn tegenstander en verloor hij deze partij met 2-0.

Frank
Frank’s 1e partij verliep niet zo flitsend. Hij moest nog duidelijk aan het niveau wennen. Maar in zijn 2e wedstrijd ging dat al een stuk beter. Hij pakte de aanwijzingen van de coach goed op en wist het daarmee zijn tegenstanders wel knap lastig te maken. En hoe verder hij in het toernooi kwam, hoe beter het hem afging. Alhoewel Frank dus een prima toernooi speelde kon je dat helaas niet in zijn eindstanden terug zien. Hij verloor al zijn partijen, op 1 na, met 2-0. In die ene wedstrijd wist hij verrassend de 2e game naar zich toe te trekken. Helaas lukte het hem niet om zijn goede vorm wederom in de 3e game te verzilveren. Uiteindelijk dus met 2-1 verloren. Ik ga ervan uit dat hij het zijn tegenstanders de volgende keer zo moeilijk kan maken dat hij dan wel een wedstrijden kan winnen.

Wachten op de prijsuitreiking

Omdat we nog even moesten wachten op de prijsuitreiking speelden Hanno en Rosa nog even tegen elkaar. De foto spreekt voor zich.

We kunnen allemaal terugkijken op een leuk toernooi. Ik hoop dat de volgende keer (zaterdag 13 mei, bij ttv Shot te Soest) er weer een grote groep Hooglanders aan het toernooi mee gaat doen.

Eric Capello