Aftrap jeugdcompetitie

De highlanders jeugd zijn de competitie afgelopen zaterdag weer begonnen in de Bieshaar. We hebben het klimaat in de zaal nog niet helemaal onder controle. Waar het afgelopen weken af en toe tropisch warm aanvoelde was het gister juist erg fris te noemen. We bedanken de vader van Rody voor het volhouden van de bardienst in een erg frisse kantine. Gelukkig bood ons geavanceerd en blijkbaar multifunctionele tostiapparaat wat warmte.

Er werd ook nog getafeltennist tijdens de eerste wedstrijd van het seizoen. Hoogland 1 begon het seizoen in de 3e klasse tegen Hilversum. In de basisopstelling stonden Rody, Mees en Rogier. Na een 0-1 achterstand zette Mees Noortman de 1-1 gelijkmaker op het bord. De volgende vijf punten gingen naar het team van de Vaartweg. Met een 1-6 achterstand deed opnieuw Mees Noortman iets terug en maakte hij het tweede punt voor Hoogland 1. Het eindresultaat is een 2-8 verlies. Enigszins geflatteerd is dit wel, er zijn veel spannende wedstrijden gespeeld en qua inzet en beleving had Hoogland 1 zeker een paar punten meer verdiend.

Team 2 speelde de eerste wedstrijd in de 4e klasse tegen WIK. In de basis stonden Anouk, Sem en Ewout. De eerste twee punten gingen naar het team uit Kockengen. De volgende twee punten werden genoteerd aan de kant van de Hooglanders. Vervolgens werden de punten keurig om en om verdeeld. Het laatste punt viel aan de kant Hoogland, dit resulteerde in een 5-5 gelijkspel. Anouk wist twee partijen te winnen, Sem en Ewout wonnen er allebei één. Ook het dubbelspel werd gewonnen door de Hooglanders.

Team 3 begon dit seizoen in de startersklasse tegen REGA uit Nijkerk met een 1-4 nederlaag. In de basis speelden Thom, Niek en Ignace. Voor Ignace was dit zijn eerste competitiewedstrijd! Thom won zijn eerste wedstrijd na een spannende 5-setter. Hij heeft geteld en uiteindelijk heeft Thom vandaag 37 forehand topspinballen gespeeld. Niek kwam in een spannende 5-setter nog heel erg dicht bij een overwinning. Ondanks het mooie spel van onze jongens gingen de rest van de partijen naar het team uit Nijkerk.

Volgende week staat de eerste uitwedstrijd op het programma!