Handhaving voor team 1 & 2 in 2e klasse

Dinsdagsavond zal niet snel worden vergeten door de mannen van team 1 en 2. Team 1 moet spelen tegen het sterkere SVO uit de Meern met de wetenschap dat er vier punten gehaald moesten worden om degradatie te voorkomen. Team 2 speelde tegen REGA met de wetenschap dat er tien punten nodig waren voor een mogelijk kampioenschap en dat met nul punten degradatie nog tot de mogelijkheden zou behoren. Pikant detail: team 2 heeft deze avond hun sterspeler Jesse als invaller afgestaan aan team 1.

Team 1 begon sterk en stond al snel op een 3-1 voorsprong. Jan en Jesse wonnen hun enkel en de dubbel. Henri verloor zijn enkel in 5 games na 2-0 voorgestaan te hebben. In de zesde wedstrijd werd het vierde punt van de avond al binnen gesleept door Jan. Dit betekende een 4-2 voorsprong en gegarandeerd handhaving in de 2e klasse. De wedstrijd eindigde in een 7-3 winst voor Hoogland 1.

Intussen ging er het op tafel twee minder goed aan toe. REGA was en is nog steeds kampioenkandidaat en kwam op volle oorlogssterkte binnen. Waar Hoogland 1 al snel met 3-1 voorstond kwam het tweede team zonder Jesse als snel met 0-4 achter. De dubbel Rogier en Joseph vocht zich na een grote achterstand in de beslissende game in de dubbel nog wel knap terug, maar ook het vijfde punt van de avond ging naar REGA. 0-5. De stemming sloeg om en het tweede begon te vrezen voor 0 punten en mogelijke degradatie. Gelukkig hield Joseph het hoofd koel 😉 Waar Ajax zo goed speelde en 2-1 won tegen Barcelona kwamen de mannen van Hoogland 2 met 0-9 achter.

Koen speelde de tiende en laatste wedstrijd van de avond met de wetenschap dat 0-10 afhankelijk van andere uitslagen degradatie zou kunnen betekenen. Henri uit team 1 was inmiddels al zo ver dat hij met het volgende aanbod kwam: Mocht team 2 degraderen dan zou team 1 haar plek in de 2e klasse aftaan aan team 1. Jesse stond al de hele avond vol ongeloof toe te kijken hoe zijn team niet in staat was één puntje te scoren.

Koen begon de laatste wedstrijd met veel druk op zijn schouders. De 1e game ging net verloren, in de 2e game trok Koen het weer gelijk. De 3e game ging opnieuw naar REGA en de 4e game werd weer door Koen gewonnen. In de 5e game kwam Koen 5-1 voor te staan, hij wist dit niet vast te houden en REGA kwam op een 10-9 voorsprong. Koen bleef ondanks de zenuwen redelijk rustig en wist de game 12-10 te winnen. 1-9  in het voordeel van REGA maar handhaving is een feit!

Mark, bedankt voor het coachen! Team 1 & 2, gefeliciteerd!