Heel Hoogland braad ballen

Tussen de spelletjes door op de spelavond van 14 oktober liep de gehaktballenwedstrijd. De deelnemers aan de spelavond was gevraagd 4 zelfgemaakte ballen aan te leveren die op een schaaltje met 4 verschillende kwarten werden geserveerd met een genummerd vlaggetje. De consument werd gevraagd een waarderingscijfer te geven voor elk kwart. 6 deelnemers hadden aan die vraag gehoor gegeven. Hieronder waren zowel de veteranen die dat geheel of gedeeltelijk uitbesteed hadden aan hun vrouw als jongeren zoals Nick Lorist die ze op geheel eigen wijze zelf hadden gebraden.

24 ballen opwarmen.

Het idee leek zo leuk, maar het bleek niet zo simpel om 24 gehaktballen op te warmen zonder ze door elkaar te gooien. Maar keukenmeester Henk van Reenen zorgde er voor dat iedereen kon proeven.

Spelavond3

Ballentrofee naar meesterballenmaker Thijs

Onze grootste gehaktballeneter Thijs Zwart die al jaren na elke wedstrijd op zoek gaat naar iets te eten in het bijzonder gehaktballen en patat en die zijn vakantie in zuid Europa had ingekort om aan de gehaktballenwedstrijd mee te doen, bleek de hoogste waardering te krijgen met een gemiddeld cijfer van 7,8. Hij kon worden uitgeroepen tot de Pingponggehaktballenkampioen van Hoogland. Had hij geoefend misschien? zie foto. Alle andere deelnemers kregen een voldoende als beoordelingscijfer, zodat het wel goed zit met onze ballenmakers.

Spelavond4