Hoogland gaat voor de beker!

Het zal u niet ontgaan zijn maar de Hooglandse tafeltennissers gaan dit jaar wederom voor de beker. Dit jaar zijn de titelaspiraties ook omgezet in concrete acties. Sinds enkele weken trainen de Hooglandse senioren wekelijks onder bevlogen leiding van HdB. Deze inspanningen zullen ongetwijfeld worden beloond.

Hoogland 1 werkt naast het tafeltennis-technische aspect ook aan het tactische aspect van het spelletje. Er zijn twee versterkingen van buiten aangetrokken om de vaste kern van Hoogland 1 (Jan, Mark en Ronald) te versterken. Naast de versterkingen van buiten wordt de vaste kern gecomplementeerd door Joseph die deze bekercompetitie flink gaat huishouden met zijn nieuwe backhand. De eerste externe versterking kom van partner- en rivalenclub Over ’t Net uit Amersfoort. Jeroen uit het vlaggenschip van Over ’t Net mag opnieuw een bijdrage leveren aan het bekersucces van Hoogland 1. De tweede versterking verhoogt de gemiddelde rating van de Hooglandse bekeraars met +/- 20.000 punten. Niemand minder dan eredivisiespeler Nathan ondersteunt Hoogland 1 in haar gooi naar de titel.

Hoogland 2 bestaat uit nestor Koen en verder louter jonge honden waaronder ook het jongere van Es-telg. De broers worden aangevuld met held Nick, in de lokale pers ook wel bekend als Nick Lockhorst. De vierde speler van het team is trainer, stagiair en vechtmachine Joep. Meneer Mul heeft de laatste competitiewedstrijden bewust niet zo zijn best gedaan om met een aantrekkelijke rating aan de beker te kunnen beginnen. De twee geheime wapens van dit team zijn de jonge talenten uit het jeugdreservoir van Hoogland: Yory en Jonathan. De kwaliteiten van beide heren zijn uitzonderlijk en ze kunnen ook nog eens een beetje tafeltennissen. Met minder dan een finaleplaats neemt Hoogland 2 geen genoegen. Een voorwaarde is wel dat alle wedstrijden thuis plaats vinden want het gebrek aan rijbewijzen kan Hoogland 2 wel eens opbreken.

Ron, Rogier en Ramon zaten aan de bar toen er twee Gerards binnen kwamen lopen. Het lijkt het begin van een slechte grap maar het is de harde kern van Hoogland 3. De kern wordt aangevuld met Bornhijm junior die voor de tweede keer zijn opwachting maakt in de bekerselectie van de Highlanders. Ook Ramon heeft dit seizoen bewust wat potjes laten gaan om in de bekercompetitie te kunnen vlammen. Rogier verblijft tegenwoordig zo vaak in het buitenland dat we vermoeden dat hij verschillende trainingskampen in het Oostblok heeft bezocht. We hebben Gerard en Gerard de afgelopen vier weken vaker op de club gezien dan in het afgelopen kalenderjaar. Ron bereidt zich stoïcijns en in alle rust voor op de duels die komen gaan. De voorbereiding van deze bekerhelden is nog nooit zo goed geweest en een finaleplaats behoort absoluut tot de mogelijkheden.

Hoogland 4 bestaat uit louter Hoogland coryfeeën als Henk, Rein, Werner, Henk en Ferdinand aangevuld met Bornhijm senior. Met zijn staat van dienst als trainer voor de Hoogland jeugd is hij inmiddels ook op weg een Hoogland coryfee te worden. Het is al eerder beweerd, hoe vaker het wordt gezegd hoe hoger het waarheidsgehalte wordt. Deze heren hebben samen zo’n 250 jaar aan tafeltenniservaring, Met zo’n berg aan ervaring is een finaleplaats een kwestie van tijd. Het enige wat dit team wel eens zou kunnen opbreken is de teamgeest. In de afgelopen competitie hebben Rein en Henk verschillende keren tegenover Bornhijm senior gestaan. Er hebben ons verschillende verhalen bereikt over deze heftige confrontaties. Als de teamcaptain alles neuzen dezelfde kant op krijgt en houdt kan het niet misgaan voor de ruggengraat van de TTVH.

We blijven graag op de hoogte van jullie prestaties!

Hup Hoogland!