Hoogland genomineerd als vereniging met grootste ledengroei bij de jeugd!

Verenigingen die goed bezig zijn zetten we als bond graag in het zonnetje. Dit gebeurt jaarlijks tijdens de prijsuitreiking van de ledenwerfwedstrijd. Ook dit jaar vindt deze plaats tijdens het verenigingscongres, op 4 maart tijdens het NK Tafeltennis in Zwolle. Vorig jaar ontving TVO uit Oosterhout de oorkonde en cheque voor de vereniging met de grootste percentuele groei uit handen van hoofdbestuurslid Koen Jacobs, maar wie zal deze prijs dit jaar in ontvangst mogen nemen?

Ten opzichte van vorig jaar zijn er een aantal wijzigingen in de categorieën. De afdelingsprijs en de aanmoedigingsprijs blijven onveranderd. Waar vorige jaren voor de meeste categorieën het absolute ledenaantal aan het einde van het jaar gelde, telt nu de absolute ledenwinst in de categorie. Daarbij wordt ook gekeken naar het aantal nieuwe NTTB leden. Dit zijn personen die vanaf 1-1-2015 geen NTTB-basislid zijn geweest.

In totaal zijn er 34 verschillende verenigingen genomineerd. Almere United is maar liefst vier keer genomineerd. Deze vereniging, die in 2015 opgericht is, heeft op veel verschillende vlakken een grote groei doorgemaakt. Maar dat wil niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk met de winst aan de haal gaan. TTV Amstelveen heeft drie nominaties achter haar naam staan, net zoals Tempo-Team uit Amsterdam en TTV Diemen.

Genomineerden per categorie
Hiervoor zijn de netto ledenaantallen van 31-12-2015 worden naast de netto ledenaantallen van 31-12-2016 gelegd. Alle nominaties staan in alfabetische volgorde.

Vereniging met de grootste ledenwinst
Almere United (Almere), Salamanders (Wateringen), SETA (Sevenum), SVE (Utrecht), Tempo-Team (Amsterdam), Tielse TC (Tiel), TTC Middelburg (Middelburg), TTV Amstelveen (Amstelveen), TTV Diemen (Diemen) & ZTTC (Zaandam).

Vereniging met de grootste ledengroei jeugd
Almere United (Almere), Hoogland (Hoogland), Rally (Wijk en Aalburg), SETA (Sevenum), Tempo-Team (Amsterdam), Treffers (Arnhem), TTC Middelburg (Middelburg), TTV Amstelveen (Amstelveen), TTV Amsterdam (Amsterdam) & TTV Diemen (Diemen).

Vereniging met de grootste ledengroei paratafeltennis
Alexandria ’66 (Rotterdam), Budilia (Budel), De Brug (Apeldoorn), DOV (Leeuwarden), DTV ’84 (Dalfsen), ISBV Venray (Venray), ISVA (Arnhem), Rijnsoever (Katwijk), Tafeltennis Zwolle (Zwolle) & Taverzo (Zoetermeer).

Vereniging met de grootste percentuele groei (verenigingen met 30 of meer leden op 31-12-2015)
Almere United (Almere), Buitenpost (Buitenpost), Esopus (Wognum), Quick ‘72/Schim (Schimmert), SVE (Utrecht), Tielse TC (Tiel), Trefpunt (Krimpen aan den IJssel), TTV Amstelveen (Amstelveen), TTV Diemen (Diemen) & TVS (Scherpenzeel).

Aanmoedigingsprijs (verenigingen met minder dan 30 leden op 31-12-2015)
NATTC (Nieuw-Amsterdam), Reflex VS (Voorschoten) & Vries (Vries).

Afdelingsprijs
Almere United (afdeling Midden/Almere), Die Meede (afdeling ZuidWest/Made), Rijnsoever (afdeling West/Katwijk), Tempo-Team (afdeling Holland-Noord/Amsterdam), Treffers (afdeling Gelre/Arnhem) & TTV Rijssen (afdeling Oost/Rijssen)..

De prijsuitreiking van de ledenwerfwedstrijd begint rond 15.30 uur. Wilt u bij de prijsuitreiking van de ledenwerfwedstrijd zijn of deelnemen aan het hele verenigingscongres. Meer informatie en de link naar het inschrijfformulier vind je hier. Vragen over de ledenwerfwedstrijd of het verenigingscongres? Neem contact op met Maartje Snelders via snelders@tafeltennis.nl of 079-3438147.

Bron: NTTB