Hooglanders weer in de prijzen!

Op zaterdag 14 december  begon de dag al vroeg voor Dennis, Rik, Rody, Ewout, Sem, ouders en coach Juliet. De mini meerkampen en kadetten meerkampen in Houten stonden op het programma, al weer het derde toernooi voor deze jonge spelers.

Rik Steenwijk en Rody speelden in de kadetten meerkamp. Het was een zeskamp en de spelers waren zeer aan elkaar gewaagd. De eerste wedstrijd was direct een kraker: Rody won van Rik in 3 spannende games met prachtige rally’s. Hierna kwamen er nog veel meer spannende wedstrijden voor de mannen:  beiden waren zeer ongelukkig met 3x verlies in 5 games. Uiteindelijk kwamen beide jongens uit op 2 winstpartijen, wat niet genoeg was om in de prijzen te vallen. Wel kunnen we blij zijn met het vertoonde spel en de inzet: tot het laatste knokken zelfs als je 3 wedstrijden vlak achter elkaar moet spelen: klasse!

Dennis speelde ook in een zeskamp, zijn eerste wedstrijd speelde hij tegen (wat later bleek) de latere winnaar Bas Laarakker. Dennis speelde een prima partij, bleef goed bij de tafel en had een prima backhand aanval en forehandtik. Bas was gewoon een maatje te groot, maar het spel van Dennis beloofde wel wat voor die dag! Hierna won hij 2 wedstrijden, maar de moeheid begon toe te slaan. Zijn vierde wedstrijd verloor hij in 3 games, maar wel iedere game met 2 punten verschil. In de laatste wedstrijd liet Dennis het eigenlijk een beetje liggen, maar uiteindelijk wist hij die toch uit het vuur te slepen: met 3 winstpartijen eindigde hij op de tweede plaats. Een mooie prestatie.

Ewout speelde in een zware zeskamp. Twee wedstrijden verloor hij net in 5 games, de andere wedstrijden werden ruimer verloren. Ewout liet wel steeds meer van zichzelf zien: zijn spel bij tafel wordt steeds vaster dus de tegenstanders zijn vast gewaarschuwd!

Voor Sem was dit het eerste toernooi en dat deed hij geweldig! Sem bewoog goed, speelde zoveel mogelijk aanvallend en dacht goed na over zijn service. Hij verloor zelfs geen game en eindigde dus op een prachtige eerste plaats! Een mooie prijs dus ook voor hem.

Al met al was het een goede dag voor de Hooglanders, ouders bedankt voor het supporteren en Juliet bedankt voor het  coachen. De volgende minimeerkamp is op 25 januari, we hopen dan natuurlijk ook weer op Hooglandse deelnemers.