Table Stars

Tafeltennis Hoogland zet zich op de kaart bij de Amersfoortse basisscholen. Jeugdtrainster Juliet van Veen heeft met medewerking van de sportstichting SRO trainingen verzorgt op basisscholen in Amersfoort. De SRO heeft gedurende het jaar gezorgd dat een tafeltennistafel van de ene gymzaal naar de volgende werd vervoerd. Table Stars in Amersfoort heeft 1250 kinderen bereikt!

Er werd contact gezocht met de scholen rondom de club. Door het hele jaar heen zijn er tafeltennislessen gegeven tijdens de gymuren op de basisscholen van de groepen 3 t/m 5, gevolgd door een training bij de club. Met de materialen van de NTTB uit de Table Stars box zorgde dit voor veel tafeltennisplezier tijdens de gymlessen.

diploma's 1

Leerkrachten en kinderen waren enthousiast, vooral het geven van effect was voor veel kinderen een geweldige ervaring. Dat die bal dan ook zo maar weer naar je terugkomt! Soms was de les te kort om een rondje om de tafel te spelen, maar vaak werd hiermee afgesloten: een groot succes vooral als de eigen meester of juf ook nog even mee wilde doen.

Na de les op school volgde er een uitnodiging voor een training bij de clubs, en ook hier werd enthousiast  getafeltennist. Na een flinke warming up begonnen de kinderen in een circuit verschillende oefeningen af te werken. Nu begon het al iets meer op tafeltennis te lijken: met de steun van enkele jeugdleden kon er al echt getafeltennist worden.

Bij de club werd onder andere aandacht besteed aan het serveren, met forehand de bal op tafel “spinnen” en natuurlijk weer het rondje om de tafel. Ook de meegekomen ouders vonden het leuk om even een balletje te slaan.

De kinderen gingen naar huis met een Table Stars diploma, en informatie over de beginnersgroepen van beide clubs.

Door op deze manier onze tafeltennissport te promoten bij jonge kinderen vergroten we de bekendheid en verwachten we dat kinderen enthousiast worden voor deze sport. En het werkt: de jeugdafdeling groeit.

In Amersfoort zien we dat Table Stars bijdraagt aan veel plezier in de tafeltennissport, en dat is eigenlijk wat we kinderen vooral bij willen brengen.