Mooie prijs voor Evan de Ridder op afdelingskampioenschap

Met 3 spelers (Rik Steenwijk, Dennis Janssen, Evan de Ridder) en 2 coaches was het zaterdag 18 januari vroeg dag: om 8.00 uur vertrek vanaf de Neng naar Hilversum voor de afdelingskampioenschappen van de afdeling Midden.

In de jeugdklasse 5 zat Rik in een zware poule: hij moest hard werken voor zijn punten, zijn eerste wedstrijd won hij knap in 5 games. Bij de tweede wedstrijd in zijn poule was de tegenstander echt een kampioen “ballenterugspelen”  en Rik had moeite om het winnende punt te scoren. Mooie lange rally’s, maar uiteindelijk toch de winst voor de tegenstander wat uitschakeling betekende in deze klasse. In diezelfde jeugdklasse 5 speelde Dennis wat wisselvallig. Hij wisselde mooie aanvalsslagen af met onnodige kleine foutjes maar uiteindelijk wist hij zijn 2 wedstrijden wel mooi te winnen.  In de volgende ronde tegen dezelfde tegenstander waar Rik van had verloren. Ook Dennis was hier niet tegenop gewassen en hij moest zijn tegenstander feliciteren. Evan speelde in de jeugdklasse 5 een hele wisselende poule, de spelers eindigden met zijn drieën gelijk waarna de heren de dame voor lieten gaan: Maythe (Bijmaat) won de poule met het beste gamegemiddelde.

In de leeftijdsklasse was de koek voor Rik op: hij verloor zijn 2 wedstrijden waaronder die tegen Over ’t Netter Laurens van der Knaap. Ook Evan en Dennis sneuvelden in hun poule, dus dat betekende dat zij zich volledig konden richten op het dubbelspel. Halverwege de dag werd duidelijk dat Evan zijn batje ineens verdwenen was, helaas hebben we dat nog niet terug kunnen vinden. De rest van zijn wedstrijden speelde hij met het reservebat van Rik.

Om 9.00 uur werd al gestart met de eerste rondes van het dubbelspel, in de dubbelklasse 5 speelden Rik en Dennis samen en Evan dubbelde met Andries Dekker  (TVP uit Putten). Evan en Andries wonnen knap hun vierkamp, en ook Dennnis en Rik wonnen hun poule. In de ronde hierna werd er weer gewonnen door beide combinaties en dat betekende dat zij in de halve finale tegen elkaar moesten! Het werd een spannende strijd, die uiteindelijk gewonnen werd door Evan en Andries. In de finale moesten zij het opnemen tegen Iris de Bie en Anne Hoogeveen (Hilversum). Deze “kleine” dames speelden te sterk voor onze mannen, dus een tweede prijs was het mooie resultaat voor Andries en Evan.

Na de prijsuitreiking konden we rond 19.00 uur huiswaarts: ouders, opa, oma en coaches bedankt voor het supporteren en begeleiden. Deze jongens zijn klaar voor de competitiestart op 1 februari (laten we hopen dat Evan zijn bat dan weer terug heeft).