NTTB Jeugdklassentoernooi

Afgelopen zaterdag, 1 maart, vond het jeugdklasse toernooi 2014 plaats in Zwolle. Van Hoogland deden hier 2 spelers aan mee, Joep Mul en Jaïr Louhenapessy uit team 3. Ook Rik van Es was van de partij als coach van deze 2 spelers. Joep en Jaïr kwamen allebei in 2 verschillende 4e klasse poules. In beide poules speelden 8 jongens en meisjes uit 8 verschillende afdelingen.

Joep Mul speelde in deze poule zeer sterk en won een paar van zijn wedstrijden erg overtuigend. Maar ook in de wedstrijden waar hij het moeilijk kreeg bleef hij goed overeind door op het laatste moment nog even wat gas te geven en met 6 of 7 punten op rij de game toch nog naar zich toe trok. Door dit sterke en scherpe spel bleef Joep ongeslagen en veroverde een duidelijke 1e plek in de poule.

Jaïr wist zijn 1e 3 wedstrijden ook overtuigend te winnen. Maar toen hij een meisje tegenover zich kreeg dat sneller en scherper speelde dan hij, delfde hij duidelijk het onderspit. Daarna herpakte hij zich wel weer goed en won nog één wedstrijd. Die wedstrijd daarna moest hij wederom tegen een meisje spelen, zij speelde 2e klasse bij de Leidse club Scylla en was nog duidelijk een niveau te hoog voor Jaïr. Door de rest van de wedstrijden sterk te blijven spelen wist Jaïr toch nog een 2e plaats in de poule te veroveren waardoor ook hij door ging naar de vervolgronden.

Toen was het even pauze, en hadden de spelers (en coach) even tijd om te kijken bij het ‘’Nederlands kampioenschap tafeltennis senioren’’ en een hapje te eten. Na de pauze waren de kwartfinales aan de beurt, jammer genoeg moesten de 2 spelers van Hoogland het tegen elkaar opnemen. Door goed spel en een (klein) beetje geluk wist Jaïr in een overtuigende 3 games van Joep te winnen en ging hij door naar de halve finale.

In de halve finale moest Jaïr het opnemen tegen een Chinees meisje. Die de ballen vlak en hard over de tafel kon slaan en duidelijk deze wedstrijd sterker was dan Jaïr. Na 3 games was deze wedstrijd en ook het toernooi dan ook voorbij voor Jaïr. Wel wist Afdeling Midden uiteindelijk het toernooi te winnen! En ook was het met ze 3en een erg gezellige dag!

2014-03-01 16.07.27