“Onze” Anouk is derde van Nederland!

Wat een weekend was dit voor onze jeugdspeelster Anouk van den Boom!

Het begon afgelopen zaterdag met het Nederlands Kampioenschap voor B-speelsters.

En het eindigde pas zondag om 18.30 uur……

Lees het verhaal van onze topper hieronder:

Anouk begon zaterdag bij de pupillen en won haar poule met overtuiging. In het hoofdtoernooi zette ze deze reeks goed door met een 3-0 en een 3-2 verwinning. Anouk in de finale: wat een prestatie!!!!

Haar tegenstandster was Elve Haeck (een bekende voor Anouk uit Ede). Anouk probeerde van alles, maar kon het spel van Elve niet genoeg ontregelen: Elve werd de kampioen en Anouk werd tweede.

Een prachtige prestatie natuurlijk, en als extra prijs mocht Anouk ook de volgende meedoen aan het NK voor A-spelers.

Nou en dat werd me het dagje wel: Anouk zou vooral gaan genieten en ervaring opdoen…..dat hebben we geweten!!!! In haar poule de nummer 3, 5 en 9 van Nederland, maar Anouk ging er onbevangen in.

Haar eerste wedstrijd werd een 3-0 overwinning op Annelien Greydanus, maar ook in de tweede wedstrijd liet Anouk fantastisch spel zien: met 11-8 in de vijfde game werd ook van Eline Smeets gewonnen! Nu nog tegen de nummer 3 van Nederland (Fleur Hoogeveen): met 11-7 won Anouk in vier games van Fleur en werd ze eerste in haar poule: wat een fantastische prestatie!

Bij de beste acht van Nederland, maar dat werd niet het eindstation: in de kwartfinale een 3-1 winst op Kaera Yi en dat betekende dus een halve finale!

Dit werd het eindstation voor onze Amersfoortse topper: gevochten als een tijger, maar net met 11-8 in de vijfde game verloren van Anne van Bolderen.

Maar wat hebben we genoten van het spel van Anouk, vele complimenten van coaches en spelers: Anouk mag trots zijn op deze geweldige prestatie.