Rik actief in Amsterdam.

Door het jaar heen zijn er ranglijsttoernooien gespeeld waar spelers van Hoogland en Over ’t Net aan hebben meegedaan. Bij die toernooien kreeg je voor iedere gewonnen wedstrijd punten en zodoende is er na 4 toernooien een ranglijst opgemaakt door de tafeltennisbond. De beste 24 spelers van iedere leeftjdscategorie kregen een uitnodiging om mee te doen aan de finale op 30 maart in Amsterdam. Rik van Es werd uitgenodigd om bij de jongens junioren een B licentie te winnen: dan moest hij wel de zeskamp winnen en dat zou zeker geen gemakkelijke opgave zijn. Rik zat in een zeskamp met veel landelijke spelers, uit de afdeling midden was Djoeme Tepa van ATC Almere een goede bekende voor Rik. Helaas werd het niet Rik zijn dag, 5 wedstrijden verloren en ook eigenlijk geen kansen op een winstpartij. En zesde plek in zijn meerkamp was het eindresultaat.

Van Over ’t Net waren er ook 2 deelnemers bij de jongens pupillen: Abraham Karapeteyan en Jona Smidt (’s zaterdags beide nog actief in de competitie tegen Hoogland 2!). Ook voor Abraham geen winstpartijen, in zijn laatste wedstrijd zat hij nog het dichtst bij winst. Uiteindelijk verloor hij ook die wedstrijd in de vijfde game. Jona deed het anders: hij won zijn eerste vier wedstrijden met rustig en bekeken spel. Zijn laatste wedstrijd verloor hij, maar op onderling resultaat werd hij toch eerste in zijn poule. Dat betekent dus opnieuw een speler met een B licentie voor Amersfoort! (inmiddels hebben Luuk en Sebastiaan van Hoogland en Nina van Over ’t Net ook al een B licentie)

Al met al weer een mooie dag voor het Amersfoortse jeugdtafeltennis.