Rik en Luuk actief bij voorronde jeugdmeerkampen.

Op 5 oktober werd in Hilversum de voorronde gespeeld voor de nationale meerkampen. Dit is voor de jeugd het allerbelangrijkste toernooi, met een start in de afdeling en een landelijk vervolg. Nu dus de voorronde, er werd gespeeld in meerkampen en een aantal spelers kon zich plaatsen voor de afdelingsfinale. Helaas dit jaar maar weinig deelnemers van Hoogland. Rik en Luuk speelden beiden in de juniorenklasse, de tegenstanders kwamen zowel uit de landelijke A/B/C klasse als uit de afdelingsklassen.

Voor Rik was op voorhand duidelijk dat hij boven zichzelf uit moest stijgen om zich te plaatsen voor de volgende ronde. Hiervoor was een tweede plaats in de poule nodig met drie sterke tegenstanders uit de landelijke klassen. De eerste wedstrijd tegen Manuel was meteen een belangrijke. Rik’s spel boven tafel was goed maar hij liet zich te gemakkelijk naar achteren drukken en kon daardoor geen aanspraak maken op de overwinning. Na een eenvoudige overwinning in de volgende wedstrijd wachtte de volgende landelijke speler, Elroy. Rik was weer goed boven tafel en hij kon vaak profiteren van het ongeconcentreerde spel van Elroy. In de rally’s was Elroy echter toch wat sterker, wederom omdat Rik zich weg liet drukken. Nadat de eerste twee games gedeeld werden ging Elroy beter spelen en ging ook deze wedstrijd verloren, en daarmee eigenlijk ook de kans op de volgende ronde. Hierna moest Rik tegen Willem, de sterkste speler uit zijn poule. Rik kwam beter in zijn spel en maakte vooral meer druk met de backhand. Hierdoor ontstond een mooie, bijna gelijk opgaande strijd waarin Willem nog een tandje bij kon zetten om de wedstrijd naar zich toe te trekken. De laatste wedstrijd ging tegen Ivo van Over ‘t Net. Hier kon Rik met goed spel boven tafel steeds snel het verschil maken, zodat de overwinning nooit echt in gevaar kwam.

Luuk startte goed en won zijn eerste drie wedstrijden overtuigend met 3-0. Hij kon goed tempo maken, en mede door slimme gevarieerde services maakte hij het zijn tegenstanders lastig. De tegenstanders werden wel steeds sterker, maar ook de vierde wedstrijd wist hij knap te winnen. Tegen Joeme Tepa van ATC Almere begon Luuk sterk, hij plaatste goed en kon ook hier het initiatief houden. Het waren krappe games, maar met een 3-1 overwinning ging Luuk ongeslagen de laatste ronde in. Hier moest hij het opnemen tegen Mees van der Meer, spelend in de landelijke A-klasse bij SVE. Het werd een mooie wedstrijd om te zien, maar Mees liet zien toch nog wel wat meer in huis te hebben dan Luuk. Met een 3-0 nederlaag eindigde Luuk op een keurige tweede plaats.

Op 26 oktober wordt de afdelingsfinale gespeeld, dit is dan een 9-kamp en de beste 4 spelers uit deze 9-kamp plaatsen zich voor de landelijke ronde in Almere. Voor Luuk dus een mooi resultaat, hij mag zich in ieder geval tot de beste spelers van de afdeling midden rekenen!