Bekercompetitie

IMG_0565De bekercompetitie begint na de voorjaarscompetitie en loopt tot begin juli. Het toernooi begint met een poulefase, gevolgd door een knock-outfase. Een bekerteam bestaat uit 4, 5 of 6 spelers/speelsters.

Een wedstrijd wordt gespeeld door 2 teams bestaande uit 4 spelers. Alle spelers spelen individueel tegen elkaar en er worden twee dubbels gespeeld, dit zijn 16 enkels en 2 dubbels. Indien er in de knock-outfase na 18 wedstrijden nog geen winnaar bekend is, wordt er een beslissend dubbel gespeeld. De beslissende dubbels worden gevormd door een combinatie van 2 spelers die eerder in de wedstrijd nog niet samen gedubbeld hebben.

De bekercompetitie wordt gespeeld met een handicap. De speler met een lagere rating krijgt iedere game een aantal punten voorsprong van zijn tegenstander. De rating is gebaseerd op de competitieresultaten van de betreffende speler.