Succesvolle AK voor Hoogland

Op zaterdag 10 januari werden in Hilversum de jaarlijkse afdelingskampioenschappen tafeltennis gespeeld voor de lager ingedeelde jeugd van de afdeling Midden Nederland.

Er deden 84 jeugdspelers mee van veel verschillende tafeltennisclubs uit de afdeling. Bijna alle spelers konden in 3 verschillende klassen aantreden: twee enkelspelklassen (verzamelklasse en leeftijdsklasse) en het dubbelspel.

Voor Hoogland deden Anouk en Bas van de Boom, Ewout van Nimwegen, Mees Noortman en Olaf Kooijman mee in alle 3 klassen.

Er werd gedurende de hele dag met veel enthousiasme en inzet gespeeld en er waren veel spannende wedstrijden. Het verschil tussen winst en verlies en daarmee doorgaan tot de volgende ronde was soms klein. Dat gold ook voor onze Hooglanders.

Uiteindelijk vielen bijna alle deelnemende clubs in de prijzen. Voor Hoogland bereikte Bas de pupillen 4 klasse finale en Olaf bereikte de finale in de pupillen 3 klasse, beiden na een spannende halve finale.

Zowel Bas als Olaf wonnen hun finales in 5 games met het kleinst mogelijke verschil en werden daarmee kampioen in hun klasse.

Evenals in voorgaande jaren werd er ook weer een loterij gehouden, waarvoor alle deelnemers twee gratis lootjes hadden ontvangen. De kinderen verdrongen zich aan de goed gevulde prijzentafel. Na 9,5 uur tafeltennis konden om 17.30 uur de prijzen worden uitgereikt. Alle spelers kregen een oranje-blauw vaantje, zodat niemand met lege handen achterbleef. Zo kwam er een eind aan een lange en geslaagde tafeltennisdag.