Tafeltennistoernooi groot succes!

Al voor de vierde keer werd het ouder-en-kind-toernooi bij tafeltennisvereniging Hoogland gespeeld.

Op zaterdag 1 juni was het een drukte van belang in de sportzaal van de Neng: maar liefst 21 teams hadden zich ingeschreven voor dit jaarlijks terugkerende toernooi.Vanuit alle geledingen (startende jeugdleden, ervaren jeugdspelers, seniorleden) hadden de teams zich aangemeld.

Het toernooi is vooral bedoeld om aan iedereen te laten zien hoe leuk dat spelletje met bat en bal is, de gezelligheid en sportiviteit waren de belangrijkste ingrediënten.

Veel jeugdleden met een ouder (of opa) hadden ingeschreven, maar ook seniorleden met kinderen behoorden tot de deelnemers.Opvallend dit jaar was het grote aantal moeders en meisjes die met elkaar de strijd aangingen.Er werd begonnen in 7kampen, later werden er kruisfinales gespeeld en finalepoules.

Voor alle deelnemers was er een mooie herinneringsmedaille, in de finalepoule stonden uiteindelijk jeugdleden van 16, 12 en 10 jaar met hun vaders tegenover elkaar. Het toernooi werd gewonnen door Niels Veldt met vader Peter Veldt, gevolgd door Rik van Es met vader Wim van Es. Op een prachtige derde plek eindigde de pas 10 jarige Olaf Kooijman met zijn vader Frank Kooijman.

Al met al een geslaagd toernooi, voor jong en oud dat volgend jaar zijn eerste lustrum zal gaan beleven.

Dat tafeltennis Hoogland een tafeltennisvereniging is die op alle fronten hard aan de jeugdopleiding werkt blijkt wel uit het feit dat jeugdspeler Luuk van Amstel  in zijn leeftijdscategorie een B licentie heeft gekregen van de NTTB. Luuk behoort hiermee tot de beste 40 spelers van Nederland.

Het jeugdteam van Hoogland heeft een aanvraag ingediend om het komend seizoen uit te komen in de landelijke C klasse van de NTTB, binnen enkele weken hoopt de vereniging hier uitsluitsel over te krijgen.

DSCN4139 kopie