Verslag mini-meerkamp in Houten op 13-03-2016

Verslag Mini meerkamp Houten op 13-03-2016DSCF9805

Voor mij was dit de 2e keer dat ik een aantal kinderen ging begeleiden tijdens de mini-meerkampen van het seizoen 2015/2016. Dit keer werd het gehouden in de zaal van VTV. Er hadden zich maar 2 kinderen opgegeven: Thom Bleeker vanuit ttv Hoogland en Thomas Marres vanuit Over ’t Net. Voor beiden was het de eerste keer dat ze aan een NTTB-toernooi mee deden. Best spannend dus voor beide jongens.

De wedstrijden begonnen om 10.00. Thom was in een poule van 7 kinderen ingedeeld. Thomas moest aan de bak in een poule van 6.

Thomas won in zijn poule al zijn wedstrijden en ging derhalve met de 1e prijs terug naar huis. Thom wist in zijn poule 2 wedstrijden te winnen en kwam daarmee in de middenmoot terecht. Hieronder staat een kort verslag van het verloop van alle gespeelde wedstrijden.

Thom:

Zijn 1e wedstrijd verloor hij nipt van een speler van Bijmaat. Het was weliswaar in 3 games, maar met een gamestand van 8-11, 9-11 en 7-11 had het net zo goed kunnen eindigen in een 1e winstpartij. Zijn 2e partij was tegen een jongen van SVE. Het leek in eerste instantie op een partij uit te lopen die hij kansloos zou gaan verliezen. De eerste 2 games eindigden met een stand van 2-11 en 6-11. In de 3e game ging het echter verrassend goed en kon Thom buitlopen tot 6-5. Daarna liep het niet meer en verloor hij de 3e game met 6-11. Maar daarna was hij opgewarmd en klaar voor zijn 3e wedstrijd. Dat was tegen een jongen van HTTC waarvan hij de dag ervoor in de reguliere competitie nipt verloren had. En dat alleen maar dank zij een hoop rand- en netballen. Hij wilde dus wel heel graag op die tegenstander revanche nemen. En dat lukte hem prima. Die wedstrijd werd met 3-0 gewonnen. De 1e game ging het tot de 10 gelijk op. Uiteindelijk won hij die game met 11-9. De 2e verliep eigenlijk net zo. Uiteindelijk stond Thom met 13-12 voor. Helaas pakte zijn tegenstander de laatste 3 punten en werd deze game met 13-15 verloren. De 3e game was weer net zo spannend als de eerste 2, maar werd door Thom met 11-9 wel gewonnen. De 4e game wist Thom echter meer te overtuigen dan in de eerste 3 games. Vooral de laatste paar ballen waren mooie spinballen waar zijn tegenstander geen raad mee wist. De 4e game werd met een overtuigende 11-4 afgesloten. Zijn 4e wedstrijd tegen een jongen van Hilversum verloor hij kansloos in 3 games. Zijn 5e wedstrijd was weer tegen een jongen van Hilversum. De eerste 2 games werden verloren met 2-11 en 3-11. Zijn 3e game wist Thom echter te winnen. Hij kwam met 8-2 voor, maar zijn tegenstander wist toch tot 8-6 terug te komen. De rest van de game kenmerkte zich door een paar mooie reddingen en lange rally’s. Uiteindelijk won Thom deze game met 11-6. Even leek het erop dat Thom ook de 4e game zou gaan winnen, maar helaas verloor hij hem uiteindelijk met 8-11. Omdat Thom gedurende de dag steeds beter ging spelen waren bij mij de verwachtingen voor de laatste wedstrijd hoog gespannen. Thom heeft die wedstrijd eigenlijk altijd het initiatief naar zich toe getrokken en zijn tegenstander niet in de wedstrijd laten komen. Thom verdedigde sterk, maar wist vanuit die verdediging ook menigmaal een goede aanval op te bouwen. De wedstrijd werd in 3-0 gewonnen (11-7, 11-8 en 11-5). De exacte plaats werd die dag niet bekend gemaakt, maar met zijn 2 fraaie overwinningen eindigde Thom die middag in de middenmoot.

Thomas:
DSCF9791 De eerste wedstrijd van die dag begon Thomas met een gamestand van 11-6. De 2e en 3e game verliepen voor Thomas wel wat moeizamer. In het begin van de 2e en 3e game stond hij zelfs een tijdje achter. Thomas raakte daardoor echter niet van slag en wist beide games uiteindelijk toch te winnen met 11-8 en 13-11. De 2e wedstrijd won hij overtuigend met 11-2, 11-3 en 11-5. Zijn 3e wedstrijd moest hij tegen een wat ouder meisje. Zijn 1e en 2e game wist hij, net als in zijn vorige wedstrijd, weer met 11-2 en 11-3 te winnen. Maar zijn tegenstander wist heel verrassend de 3e game naar zich toe te trekken. De 4e game werd uiteindelijk door Thomas met 13-11 gewonnen waardoor hij zijn 3e winstpartij kon bijschrijven. De 4e partij begon met een nipt verlies. Het was wel een tegenstander die om de paar punten een discussie met de scheidsrechter aanging. Over letballen, randballen die in zijn ogen toch niet raak waren en nog veel meer. De 2e game verloor Thomas ook weer. Dit keer met 9-11. In het begin kwam hij ver achter, maar wist later toch nog mooi terug te komen. Helaas was het net niet genoeg om de game winnend af te sluiten. De 3e game ging hij meer met backspin spelen. Daar kon zijn tegenstander niet tegen zodat Thomas deze game vrij makkelijk met 11-6 wist te winnen. De 4e game wist Thomas met snelle contraballen vrij makkelijk naar zich toe te trekken. Uitslag 11-4. Dat spel werd in de 5e game gewoon doorgezet waardoor Thomas ook deze partij wist te winnen. De laatste wedstrijd won Thomas met 3 keer 11-8. Het was een spannende wedstrijd. Vooral de 1e game was spannend. In het begin kwam Thomas ver voor te staan, maar door goed geplaatste ballen wist zijn tegenstander toch weer in de wedstrijd terug te komen. Uiteindelijk won Thomas de game wel.

Vooral zijn laatste 2 wedstrijden waren leuk om naar te kijken. Thomas kreeg die partijen echt niet cadeau, hij moest er hard voor werken. Gelukkig liet hij zich door een achterstand niet gek maken en bewaarde hij de rust om toch nog verder te knokken om die overwinning alsnog binnen te slepen.

Om 15:15 werden de prijzen uitgereikt en kon Thomas zijn beker in ontvangst gaan nemen. Het was voor iedereen een leuke dag geworden.

De laatste mini-meerkamp van het seizoen zal op zaterdag 14 mei in de zaal van WIK (Kockengen) gehouden worden. Je kan je daarvoor bij je eigen trainer opgeven. Die zorgt ervoor dat je inschrijving bij de goede personen terecht komt.

Eric Capello