Zwaar bevochten overwinning team 4 in de beker

Afgelopen dinsdag werd een start gemaakt met het bekerseizoen. Team 4 moest aantreden tegen Bijmaat 2 uit Huizen. Bij Hoogland was de van Over ‘t Net overgevlogen topper Jeroen Schuurman geblesseerd dus onze eigen toppers Luuk, Jan, Ronald en Mark verschenen aan de start . Jeroen was wel aanwezig om tijdens de wedstrijden de nodige tactische aanwijzingen te geven.

Na een stroeve start en een 2-5 tussenstand stond er uiteindelijk toch een 10-8 overwinning op het formulier op het formulier.

Luuk en Jan wonnen allebei 3 van de 4 partijen, waarbij vooral de prestatie van Luuk vermeldenswaard is. Het was zijn eerste ervaring met het spelen in het bekersysteem maar hij deed het prima. Door zijn hoge rating moest hij steeds veel punten voorgeven, maar met stabiel aanvallen werden de 3 spelers met een lagere rating verslagen. Tegen Gerrie van Sunder mocht hij op 0-0 beginnen maar de ervaren 1e klasser van Bijmaat had een goed antwoord op de aanvallende aspiraties van Luuk. Gerrie bleek overigens voor alle Hooglanders een maatje te groot.

Ronald en Mark wonnen allebei 2 van de 4 wedstrijden, waarbij beiden een wedstrijd verloren van een speler met een lagere rating. Met name Mark kon in het begin zijn draai niet vinden en vloog mentaal soms “uit de bocht”..

We hebben dus zeker een paar punten laten liggen maar gezien het spelverloop had het ook slechter uit kunnen pakken. Na afloop was het gezellig in de kantine met de gasten, en een hapje en een drankje dus alles bij elkaar een redelijk goede start.